Voorstellen

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik snap dat je denkt dat die stemschroef uit 2 delen is door die ebben kraag en de naar binnen lopende hartvorm.
Het was meer omdat die cello-stemschroef een pin lijkt te hebben die door de greep heen gaat, en derhalve suggereert dat de greep op een apart gedraaide steel zit en met die pen 'geborgd' is, die dan ook voor de overbrenging van de draaibeweging van greep op pen zorgt...
 
  • Leuk
Waarderingen: munckf

munckf

Actieve deelnemer
Het was meer omdat die cello-stemschroef een pin lijkt te hebben die door de greep heen gaat, en derhalve suggereert dat de greep op een apart gedraaide steel zit en met die pen 'geborgd' is, die dan ook voor de overbrenging van de draaibeweging van greep op pen zorgt...
Ik snap hem. Zou voor de "hart-kogel" misschien handiger draaien zijn, maar uit één stuk is het misschien steviger en minder gevoelig voor "werken" van het hout. Violen zijn bedoeld om minstens 500 jaar mee te gaan. De eerste 300-400 jaar worden ze alleen maar mooier en mooier.

Als bouwer voel je je als "de eerste bewoner" in een hopelijk nog heeeeeeel lange reeks van toekomstige "bewoners". Een half viooltje van mij wisselt om de 2,5-3 jaar van kindje en draagt er in die tijd enorm aan bij dat zo'n kind een liefde voor de viool ontwikkelt die nooit meer over gaat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.