Voorstellen,

Bouk

Nieuw lid
12 sep 2010
21
0
Hallo allemaal,het allerbeste voor dit nieuwe jaar.
Ik ben Bouk en ik kijk al een poosje met jullie mee.
Mijn passie is hout bewerken en daarbij behoort ook juist het draaien er van.
(Ben ook al jaren lid van Radius)
Ook vind ik het mooi om mijn eigen hulp middelen te maken waaronder beitels
Ik knutsel dus ook graag met metaal, nu wil ik graag mijn eigen uitdraaihaak smeden .
Heeft een van jullie er ervaring mee ?
En woont er zo iemand in de regio hoofddorp/uithoorn/nieuwkoop/vinkeveen
Ik las ook een vraag over metalen kaarshouders, als hobbybob gebruik ik voor de iets grotere kaars de bodem van een gas patroon van een hobbybrander.
Deze snij ik er uit met een blikopener, draai de standaard hol en lijm die bodem er in.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Bouk.
Eveneens welkom. Als radiuslid komen we elkaar vast wel ergens tegen.
Ik gebruik de uitdraaihaken van Jo Winter: http://www.jowinter.de
Die bevallen me zeer goed en zijn bovendien betaalbaar. Je kunt ze bekijken op zijn website.
Kleine hulpmiddelen maak ik ook zelf - geeft veel voldoening. Vorige week nog een paar kleine uitdraaihaken gemaakt van een goede kwaliteit imbussleutel. Een voor links en een voor rechts.
Het lange gedeelte in een handvat en het korte gedeelte mooi rond slijpen. Werkt perfect voor paddestoelen en het vormen van kerstboompjes.
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Bouk, van harte welkom.
Gelukkig voor de houtdraaiers onder ons, en ook voor de andere houtbewerkers, een nieuwe aanwinst.
Zelf je eigen gereedschap maken staat ook hoog op mijn prioriteiten lijst, geniet ervan om mijn eigen spulletjes te maken i.p.v. het te kopen, of het nu mijn eigen gemaakte draaibank is of snijgereedschap, en daar ga ik behoorlijk ver mee.
BTW, fototjes van werkstukken of eigengemaakte spulletjes zien wij erg graag.
Veel plezier op dit forum, en het beste voor 2011.
Ad
 

Bouk

Nieuw lid
12 sep 2010
21
0
:D Leuk dat er zo positief op gereageerd wordt, bedankt .
Ik zal proberen om af en toe ook wat te reageren, is wel zo leuk merk ik.
Ik ben wel een digibeet maar ik zal proberen ook wat foto`s te plaatsen tzt.
Ik ben ook wel eens op een ander forum ''smeden totaal'' daar zoek ik dan info voor m`n hulpstukken is erg interessant
Groet Bouk
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo Bouk welkom op ons forum! Pas wel op met dat smeden in de werkplaats, gloeiend ijzer, vonken en houtkrullen is een heftige combinatie :shock: :shock:

jaap
 

houtenhart

Actieve deelnemer
25 apr 2010
37
0
ja welkom en goed jaar toegewenst , als iemand me ff helpt met fotos kleiner maken zodat ik ze erop kan zetten dan kunnen jullie ook eens wat van mij zien.
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
ik gebruik microsoft digital image daarvoor, maar dat teken programma is bij de vcomputer geleverd.
misschien kun je ook bij de downloads van computeridee oid kijken. succes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.