Mijn fototoestel trekt niet scherper of beter gezegd ik kan er totaal niet mee werken. De zijplanken zitten in elkaar met deuvetjes, de deuren met pen- en gatverbinding, aan de binnenkant een rand gefreesd en het rijstpapier er met houtlijm op geplakt. De achterkant zijn oude schroten die met tand en groef in elkaar zitten.
De scharnieren had ik inderdaad beter moeten plaatsen, om eerlijk te zijn heb ik redelijk gesukkeld met de deuren, zowel het maken als het plaatsen. Ik wilde per se ze volledig met de hand maken en heb veel fouten gemaakt, de volgende keer gaat dit beter gaan.
Een keuze voor hout was er niet echt. Ik ben druk aan het verbouwen dus op het einde van de maand heb ik een hoop materiaal en een lege bankrekening. Het hout van de zij-, onder- en bovenkant zijn zaagoverschotten van een deurpost, de achterkant komt uit afbraak van de oude badkamer, de deurtjes zaagoverschot van plafondlatten, de scharnieren had ik over van inspectieluiken in de technische ruimte, zelfs de schroeven zijn gerecycleerd uit een oude inbouwkast. De bijenwas komt van een bevriend imker. Enkel de olie en het hardhout is aangekocht. Alles samen heeft dit project mij niet meer dan 30 euro gekost.
Nadat de slaapkamers klaar zijn zal ik meer geld, tijd (en zelfzekerheid) hebben om betere grondstoffen en gereedschappen aan te schaffen.
Jullie meningen en tips zijn meer dan welkom, er is maar zoveel dat je van YouTube kan leren ;-)