Vocht in de compressor

48rmc

Post veel
2 dec 2021
977
381
Middelburg
En dat condensaat is flink olie houdend aan de kleur te zien. Dat hoort dus ook ingeleverd te worden op het milieu park. Kan gewoon bij je afgewerkte olie.
Neem aan dat je het witte schuim bedoelt links boven, want de bruine kleur is volgens mij afkomstig van roest? Helaas ik heb de condens met een lap van een oude handdoek gedept en ligt nu in de afvalcontainer, op weg richting het stort.

• Geweldig
Waarderingen: John1969

48rmc

Post veel
2 dec 2021
977
381
Middelburg
Als je de prut die eruit komt voelt, zal die een beetje vettig zijn. Dit kleeft natuurlijk ook aan de binnenkant van de tank en zal voorlopig nog wel blijven komen. Hoe die weg te krijgen is weet ik niet, maar soms helpt het om de compressor te laten draaien zonder aftapnippel en aan en uit. Minuut aan en tien uit laten lekken. Herhaal dit en af en toe het gaatje door prikken om de sludge eruit te laten.alles zal niet lukken echter je komt er verder mee.

Groetjes John
Dank John ik ga je raad opvolgen,
groetjes terug!!!!

48rmc

Post veel
2 dec 2021
977
381
Middelburg
Kijkglaasje is vaak je oliepeil indicator. Dan even er uit draaien en schoonmaken met een wattenstaafje en terpentine. Ik zou er gewoon nieuwe olie in gooien en de oude naar een inzamelpunt brengen.
De Olie die vanaf het begin in de compressor zat gaat uiteraard naar de milieustraat echter de olie die ik daarna erin heb gegoten en eventjes heb laten draaien om daarna af te tappen gooi ik niet weg volgens mij is die nog prima te gebruiken, zie rechter foto van post 35

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.430
896
‘s-Hertogenbosch
Bij mij gaat er over dergelijke prut krullen overheen….. grote hoeveelheden gaan idd naar de milieustraat maar zo’n minimale hoeveelheid heb ik meer verpakkingen en restmateriaal nodig dan dat er prut ligt…..

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.292
4.275
Je hoeft het niet de ruimte in te spuiten. Ik zet er een ijsbakje onder. Daar laat je het condensaat in druppelen. Daarna gooi je het in een oude jerrycan. Is die vol, dan lever je hem in bij de milieustraat.

• Leuk
  • Wow
Waarderingen: John1969 en ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.