Neem aan dat je het witte schuim bedoelt links boven, want de bruine kleur is volgens mij afkomstig van roest? Helaas ik heb de condens met een lap van een oude handdoek gedept en ligt nu in de afvalcontainer, op weg richting het stort.En dat condensaat is flink olie houdend aan de kleur te zien. Dat hoort dus ook ingeleverd te worden op het milieu park. Kan gewoon bij je afgewerkte olie.
Dank John ik ga je raad opvolgen,Als je de prut die eruit komt voelt, zal die een beetje vettig zijn. Dit kleeft natuurlijk ook aan de binnenkant van de tank en zal voorlopig nog wel blijven komen. Hoe die weg te krijgen is weet ik niet, maar soms helpt het om de compressor te laten draaien zonder aftapnippel en aan en uit. Minuut aan en tien uit laten lekken. Herhaal dit en af en toe het gaatje door prikken om de sludge eruit te laten.alles zal niet lukken echter je komt er verder mee.
Groetjes John
De Olie die vanaf het begin in de compressor zat gaat uiteraard naar de milieustraat echter de olie die ik daarna erin heb gegoten en eventjes heb laten draaien om daarna af te tappen gooi ik niet weg volgens mij is die nog prima te gebruiken, zie rechter foto van post 35Kijkglaasje is vaak je oliepeil indicator. Dan even er uit draaien en schoonmaken met een wattenstaafje en terpentine. Ik zou er gewoon nieuwe olie in gooien en de oude naar een inzamelpunt brengen.