Door mijn onkunde, en desinteresse destijds, heb ik eerlijk gezegd, in al die jaren mijn compressor verwaarloosd (bij de aanschaf in 2007 heeft er vast een handleiding bijgezeten, maar nooit gelezen). Nu blijkt er door de jaren heen, zich vocht te hebben opgehoopt binnenin de tank. Voorheen hem alleen hoofdzakelijk gebruikt voor het oppompen van mijn tractorbanden, 2x in het jaar, probleemloos. Wegens mijn houthobby wilde ik hem ook gaan gebruiken voor het schieten van brads. Paar weken geleden een nieuwe tacker aangeschaft, echter na een kortstondige test haperde hij. Nu blijkt dat er vocht in de compressor te hebben gezeten, waardoor ik mezelf afvraag is dit de oorzaak dat de tacker het begaf? Ik heb de compressor inmiddels al tich-x ontlucht, maar er komt nog steeds bruin vocht uit. Naast dat er vocht uitkwam, kwam er ook koude lucht uit de ontluchter, met als resultaat, ijsvorming op het toppie van mijn wijsvinger, zie foto.
Wat is wijs?......nu er nog steeds bruin vocht uitkomt, en wellicht de binnenkant is aangevreten door roestvorming, is het verstandig om hier nog pneumatisch gereedschap op aan te sluiten??,....of is het verstandiger om hem alleen nog maar te gebruiken voor het oppompen van banden? Ik ziet niet meer te wachten, op gemieter, met mijn pas aangeschafte nieuwe tacker of kan dit geen kwaad?.......wat denken jullie?? Ik zal wat foto's plaatsen om het probleem te illustreren, dank alvast

Wat is wijs?......nu er nog steeds bruin vocht uitkomt, en wellicht de binnenkant is aangevreten door roestvorming, is het verstandig om hier nog pneumatisch gereedschap op aan te sluiten??,....of is het verstandiger om hem alleen nog maar te gebruiken voor het oppompen van banden? Ik ziet niet meer te wachten, op gemieter, met mijn pas aangeschafte nieuwe tacker of kan dit geen kwaad?.......wat denken jullie?? Ik zal wat foto's plaatsen om het probleem te illustreren, dank alvast