Vloeibaar hout maken

jagieXK

Actieve deelnemer
20 feb 2018
35
0
Ha ik heb een vraagje, van het weekend van Zirbenhout vloeibaar hout gemaakt, schuurstof en witte houtlijm, behoorlijk plakkerig en kneedbaar gemaakt.

Nu was het gat ongeveer 6 x 8 mm , na 48 uur is het nog steeds kneedbaar en niet uitgehard. (Bovenligger zie je het gat)

Wat doe ik fout? Of duurt dit tergend lang om ik aardig aan heb lopen duw dat het te veel is?

Gr Anton

Bijlagen

• IMG_6300.jpeg
    IMG_6300.jpeg
    64,9 KB · Weergaven: 28

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
2.437
1.208
Enschede
ingoogni.nl
Met houtlijm een fijn zaagsel gaat goed en wordt keihard.

Filmpje waar huid of beenderlijm gebruikt wordt voor het impregneren van een schaaf met houtworm. Ook wordt de lijm gemengd met krijt en pigment en later bij ca. 17 minuten met schuurstof.

• Leuk
Waarderingen: kees poortman

jagieXK

Actieve deelnemer
20 feb 2018
35
0
Met houtlijm een fijn zaagsel gaat goed en wordt keihard.

Filmpje waar huid of beenderlijm gebruikt wordt voor het impregneren van een schaaf met houtworm. Ook wordt de lijm gemengd met krijt en pigment en later bij ca. 17 minuten met schuurstof.

Met witte houtlijm word keihard zeg je, maar hoe lang duurt dat dan?

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
2.437
1.208
Enschede
ingoogni.nl
Met witte houtlijm word keihard zeg je, maar hoe lang duurt dat dan?
Het droogt, dat betekend dat het vocht er uit moet. Echter, de buitenkant wordt het eerste hard (huidvorming) en veel minder doorlatend voor water. Afhankelijk van de dikte een paar uur tot weken. Als het echt te dik is bijft de binnenkant zacht omdat het vocht opgesloten is.

Als het niet droogt dan zou ik het er nu uit peuteren en er een stukje hout in lijmen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.