Vlakvandiktebanken, diverse merken

JanPr

Actieve deelnemer
9 mrt 2020
206
73
Noordwolde (Fr)
Ik ben gisteren bij HBM geweest en heb daar hun HBM 200 en 300 bekeken. Voor mijn gevoel zijn het klonen van de Record Power PT107 alleen een stuk goedkoper. De HBM leek me aan de buitenkant wat minder mooi afgewerkt (verf). Ook Holzmann heeft dergelijke machines. Maar kan iemand me vertellen of er in de praktijk ook kwaliteitsverschil tussen zit?

Hartelijke groet, Jan Pranger
 

JonasLa

Actieve deelnemer
15 mei 2016
92
73
Zelf geen ervaring met deze machines, maar kwam een tijdje terug wel dit topic op ukworkshop.co.uk tegen. Daar wordt geconcludeerd dat er tussen de PT107 en het Holzmann-equivalent effectief verschillen in constructie zijn. Er wordt bijvoorbeeld een ander mechanisme gebruikt om de vandiktetafel vast te zetten.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Nee, sorry. Ik heb de Record Power nog nooit in het echt gezien. Record Power doet een extra kwaliteitscontrole in de UK op hun in China gemaakte producten. Maar ik weet niet of de kwaliteit daardoor ook hoger is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.