Dat soort mensen zijn er overal, niet alleen in China, maar probeer je te bedenken wat er nodig is om dit ding te maken. Er moeten gietstukken gemaakt worden, tekeningen, investeringen gedaan, salarissen betaald etc etc.
Ik geloof er niet in dat niemand uit dat ploegje achter zijn oren krabt en denkt, "dit moeten we anders doen", en ik geloof er ook niet in dat als je zoiets probeerd te verkopen, dat ook daadwerkelijk lukt.
Het is een populaire gedachte om te denken dat ze in China alleen in geld geinteresseerd zijn en alleen maar troep maken, maar er lopen daar heel erg veel getalenteerde engineers rond, en bedenk je dat je op dit moment afhankelijk bent van dingen die ze daar maken, eindproducten zoals telefoons, laptops , monitoren, maar ook onderdelen.
Dus ja, dan verbaast het me dat ze zulke prul maken, en verbaas ik me over het feit dat ze het niet gewoon goed doen, zoveel meer effort kost dat nou ook weer niet. Het is een simpele houtbewerkingsmachine, geen mobiele telefoon (trekt asbest pak aan

).