Vind ik leuk knop/functie

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Hey ha! Is het niet mogelijk een vindt ik leuk knop toe te voegen bij elke post?
Te vaak lees ik hier bijdragen die echt leerzaam zijn of knap gemaakt
deze verdienen dan per direct een vindt ik leuk of dank je wel voor je bijdrage zonder dat ik gelijk dit schriftelijk hoef te melden.

Just a happy thought :)

Grt m
 
Laatst bewerkt door een moderator:
P

Pel

Guest
We gaan er a.u.b. toch zeker geen feestboek van maken?

groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

tuoh

Oud hout
Zie weinig problemen met een "duimpje" of iets dergelijks.
Als je bij elke post die je leuk of mooi vind telkens een bericht moet achterlaten om dat te laten blijken blijf je bezig.
Meestal doe ik dus gewoon niks bij dergelijke postings, typ al genoeg tekst bij de rest:p
 

Clements

Actieve deelnemer
11 okt 2014
194
18
Dordrecht
Www.the-woodpecker.nl
Ik denk dat het wel handig kan zijn. Er zijn best veel mensen die meelezen zonder te reageren. Dan is een duimpje best makkelijke manier van feedback geven. Kan ook bv in topics handig zijn waar een (technische) vraag gesteld word.

Ps. Ik ben al een paar jaar niet actief meer op Facebook 😜
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Het geeft een dimensie extra, maar even goed als reacties valt het geven van waarderingen onder het pareto-principe waar 80% van het geheel komt van 20% deelnemers. De meeste reacties en waarderingen komen van een kleine groep en gaan dan naar een kleine groep. En dus een doorsnee deelnemer presteert noodgedwongen ver onder het gemiddelde :( Je kan er natuurlijk iets aan doen, zoals meerdere accounts hebben :)
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Er zijn fora waar je na een "vind ik leuk" een bericht krijgt in je inbox, met de mededeling dat iemand het leuk vind. Kan ook niet uitgezet worden.

Nou dat vind ik onzin. Maar goed, dat is mijn mening, die hoeft iemand anders niet leuk te vinden natuurlijk!

Als je op een forum iets plaatst om gelezen te worden, is het aan een ander om dit wel of niet te doen, en er wel of niet op te reageren. Een bevestiging heb ik dan niet nodig.
Vind het ook te veel weg hebben van Facebook, en dat hoeven we hier op het forum vooral niet na te doen, de sfeer is prima zo.
 

Jelte89

Actieve deelnemer
29 okt 2015
326
3
35
Rijssen
Er zijn ook fora waar je een notificatie krijgt, en geen berichtje... dus geen volle inbox,
Ik vind het wel wat hebben, op die manier weet je ook dat het gewaardeerd word!

Ik dacht (volledig onterecht achteraf) dat de bouw van mijn schuurtje niet werd bekeken en gaf een keer aan in een post dat ik alleen nog een paar fototjes deelde, en niet zoveel tekst meer omdat ik dacht dat het niet gelezen werd, toen kwamen er van alle kanten reacties dat het echt wel bekeken werd! Door het geven van een duimpje (heel klein rechtsboven in bij de post zelf, met een getalletje erbij van het aantal likes) kun je aangeven dat je waardeert, en mooi vind... Als 30 man eronder zet: "mooi gedaan" krijg je best wat vervuiling, en het draagt niet bij aan de kwaliteit van het verhaal/werkstuk
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.441
536
Neen ,voor mij liever niet. Ik vind dat maar faceboekachtig. Persoonlijk komt dat niet echt serieus ( zelfs wat kinderachtig) over. Duimpjes tellen. Komt er ook iets als een "prijs voor wie het meeste duimpjes zet?" Gaan we teleurgesteld zijn als een zelfgeschreven ( eigen) bericht bericht niet genoeg van die " I like it" krijgt?

Ofwel schrijft men iets inhoudelijk , of een waardering of stelt men een vraag ofwel zwijgt men, vind ik. I like it is snel, gratuite, geplaatst en inhoudsloos, vind ik.
 
P

Pel

Guest
+ 1 Wat Ornament hier zegt vind ik ook, of je reageert op TS en je geeft een antwoord op de vraag die gesteld is, of je vind het mooi en zegt ook waarom je het mooi of niet mooi vind. Als je zo,n duimpje gaat invoeren dan wordt er m.i. niet of nauwelijks meer gereageerd met tekst maar alleen met een duimpje omhoog, of omlaag want dat kan dan ook zonder tekst. Ik denk dat het uiteindelijk meer slecht dan goed toevoegt aan het forum.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Ik ben het hier helemaal mee eens.
Ook in mijn ogen ontaard zoiets al snel in “scoringsdrift” en Facebook-achtige taferelen.
Dat is een van de redenen waarom ik mij altijd ver van FB en aanverwanten gehouden heb.
Wat mij betreft is het prima zoals het is.

Hans
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ik zie vaak dingen geplaatst welke ik zonder meer leuk en/of goed gemaakt vind, maar ik reageer niet op al deze onderwerpen.
Dit wil niet zeggen dat ik ze niet waardeer.
Ligt waarschijlijk ook een beetje aan mijn gemoedsstemming��
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.