vibreren/trillen zaagblad afkortzaag

caduser86

Nieuw lid
5 jan 2018
4
1
Hallo,
Ik heb al enkele jaren een Metabo KS 216 afkortzaag in mijn bezit en ben er zeer tevreden over.
Het toestel heeft al enkele klussen achter de rug, maar wordt niet zéér intensief (of professioneel gebruikt).
Aantal keer per jaar komt hij uit het schap als ik zin heb om te klussen.

Ik ben vandaag weer aan een projectje begonnen waarbij balken dienen ingekort te worden.
Nu merkte ik dat het zaagblad ontzettend begon te trillen. Ik dacht eerst aan een krom zaagblad, maar ook bij het 2de zaagblad trilt hij ontzettend hard en krijg ik geen mooie zaagsnedes.

Is er iemand die dit probleem ook al eens heeft voorgehad, of moet deze binnen voor reparatie?

Hopelijk weten jullie raad!
bedankt
 
  • Geweldig
Waarderingen: hansth

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.991
818
Omgeving Leiden
Tja, ik kom niet veel verder dan de drie voordehandliggende oorzaken:
- het blad is krom en het tweede blad ook. Even op een vlakke plank leggen, dan zie je het snel genoeg. Of met de stekker uit het stopcontact de zaag met de hand ronddraaien.
- de zaagbladen zijn niet goed gemonteerd; er zit bijvoorbeeld ergens wat tussen of klem.
- er zit speling op de zaagas
 
Laatst bewerkt:

knarfb

Actieve deelnemer
20 nov 2015
76
30
friesland
laat de machine eens lopen zonder zaagblad, als hij dan nog trilt zit het in de motor of overbrenging

Frank
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.