Verwijderen sierlijstje

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Heeft iemand tips hoe je zo’n sierlijstje rondom het slotje verwijderd zonder het te vernielen?

Ik kom met een knijptang niet onder de spijkertjes. Het moet er eigenlijk af om het deurtje te schilderen.
 

Bijlagen

  • IMG_6874.jpeg
    IMG_6874.jpeg
    69,5 KB · Weergaven: 49

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
282
116
Wetteren, Belgie
  • optie 1: op de foto zie ik de spijkerkoppen een beetje boven het slotje uitsteken. Probeer misschien met een platbektang of telefoontang het kopje proberen vastpakken.
  • optie 2: als er een beetje speling zit tussen slotje en hout, een mes onder wrikken en het slotje zo omhoog tillen. Wel opletten om het hout dan niet te beschadigen. Anderzijds: als je het toch gaat verven, kan je kleine beschadigingen wel wegwerken alvorens te schilderen.
 

A.N

Actieve deelnemer
Wij plaatsen een plamuurmes ter hoogte van het slot vlak op het hout tegen het beslagplaatje aan ter bescherming van het hout.
Met een ander plamuurmes of schroevendraaier wippen we het beslagplaatje dan iets omhoog.
Op die manier beschadigd het hout niet en komen de spijkertjes genoeg omhoog om ze te kunnen pakken met een tang. Vaak heb je geen tang nodig en komen de spijkertjes zover omhoog dat je het plaatje gewoon kunt verwijderen.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Heeft iemand tips hoe je zo’n sierlijstje rondom het slotje verwijderd zonder het te vernielen?

Ik kom met een knijptang niet onder de spijkertjes. Het moet er eigenlijk af om het deurtje te schilderen.
alle tips hebben met op het idee gebracht. Met een scherpe (oude) houtbeitel lukte het om onder alle kopjes van de spijkers te komen. Zo kon ik ze omhoog wrikken en eruit halen.

Bedankt voor de tips
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.