Verwarmingselement

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Ik heb 6 weken geleden een nieuwe BBQ gekocht met een 230 v aansluiting voor het aansteken van de kolen en de thermometer. Bij het eerste gebruik ging na een uur de zekering er uit. Ter info het element werkt maar 7 minuten. Bij tweede gebruik ging de zekering er meteen uit. Uiteindelijk via contact met de vertegenwoordigster is er een nieuw element uit australie gekomen. Nu heb ik twijfels over het nieuwe element. Kijk op de foto's De spiralen komen tegen elkaar aan.
ze vertelde mij dat ik het element gewoon kon plaatsen maar dat doe ik dus niet want ik denk dat het meteen aan elkaar smelt en dan ie weer kapot.
Delen jullie mijn visie?
verwarmingselement.jpg


verwarmingselement0.jpg

Bij het oude element is alles mooi gecentreed.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Bij die amerikaanse kookplaten zitten er van die blikjes om de spiralen te ondersteunen, zodat ze min of meer in model blijven. Maar voor jouw ding lijkt me dat niet zo belangrijk. Dat de mantel hier en daar raakt , maakt niet zo veel uit en is na een keer opwarmen misschien ook wel verholpen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Dat de spiralen elkaar raken is net zo erg als dat ze de metalen ondersteuning raken. Het gaat pas mis als de gloeidraad die er binnen in zit de mantel raakt.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Heb het oude element eruit gehaald. Wat ik toen zag was reden om te stoppen. Bedrading op meerdere plaatsen doorgesmolten. Pool van element was ook weg. Resultaat ze ruilen hem om voor een nieuwe. 👍😊
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.