verwarmde schoenzolen

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
126
59
Bilzen
Heeft er iemand ervaring met verwarmde schoenzolen? Zoiets bij voorbeeld. Als ik met de huidige temperaturen enkele uren in de onverwarmde werkruimte bezig ben, zijn mijn voeten ijskoud.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.426
687
Emst
Ik heb altijd heel gauw koude voeten.
Ik heb in het verleden purifor laarzen gehad.
Kon ik een kwartier in een plas water staan terwijl het rond het vriespunt was en kreeg geen koude voeten
Hadden een stalen neus en waren lomp, hoe ze nu zijn weet ik niet
 

rinus

Post veel
13 nov 2011
754
154
Heerde
marinusvannorel.nl
Ik heb goede ervaringen met mijn zwarte, gevoerde, legerschoenen van lichting 77/5. Moest ze wel betalen, maar heb er nog steeds plezier van als het vriest. M.a.w. een dumpzaak zou iets voor je kunnen betekenen.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
in de ski en outdoorsport zie je vaker verwarmde zooltjes.
Wellicht inderdaad zoals boven al genoemd laarzen die gevoerd zijn, snowboots bijvoorbeeld.

En op wat voor vloer sta je, is die niet geïsoleerd,, dan kun je ook denken aan rubberen ringmat, zijn in principe tegen vermoeidheid maar het een kan met het ander te maken hebben.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Stroken underlayment op de grond leggen voor de werkbank werkt ook.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.201
564
Die verwarmde zooltjes lijken me wel lekker maar ik vraag me af of het niet gaat broeien. Je eigen warmte vasthouden door goede isolatie is misschien gezonder voor de voeten?

Ik heb ook lang op Dunlop Purofort gelopen, de laarzen die @de Haan ook noemt. Inderdaad behoorlijk goed in de winter. Zijn er ook in thermo uitvoering maar die zijn (mij) te lomp om mee auto te rijden.
Tegenwoordig draag ik in mijn onverwarmde schuur Meindl in legeruitvoering, de M1 winterversie. Heb de M2 ook, voor 's zomers op de motor.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.498
961
Riemst
Sinds ik deze sokken draag heb ik geen koude voeten meer gehad.
Kosten iets van 10 euro voor drie paar en gaan erg lang mee.
In combinatie met deze veiligheidsschoenen:
Ik draag hetzelfde paar nu al meer dan twee jaar dagelijks en er is nog geen merkbare schade zichtbaar.
Deze combinatie van schoenen en sokken is zomer en winter behagelijk aan de voeten.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Ik vindt het knap om 2 jaar met een paar werkschoenen te doen. Ik ben al blij als mijn meindl perfects het een jaar uit houden.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Dat is maar net wat voor werk je doet. Gebruik je ze alleen maar in de werkplaats, en staand, dan kunnen ze lang meegaan. Ik heb ook 6 dagen in de week werkschoenen aan, en ik heb elk half jaar nieuwe. Dan zijn ze op. Maar ik ben dan ook altijd buiten en nooit alleen staand werk.

Ik heb wel sokken gemaakt van Merinowol. Deze komen uit Nieuw Zeeland, en dit soort sokken gebruik ik al 10 jaar. Die zitten comfortabel, en zowel in de zomer als in de winter bevallen ze me prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nova

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.236
535
Eanske
ingoogni.nl
Die verwarmde zooltjes lijken me wel lekker maar ik vraag me af of het niet gaat broeien. Je eigen warmte vasthouden door goede isolatie is misschien gezonder voor de voeten?
Das ook mijn gedachte. Die zooltjes verwarmen de tenen, minimum temperatuur 40°C. Dat lijkt me erg warm.

Meestal klopen hier, met lederen klompschoentjes en goede sokken. Ook Dunlop laarzen voor het gebruik in koelcellen, nadeel daarvan is dat de zool erg dik is en je ineens een stuk hoger staat.
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
234
71
Als je nou je schoenen eens warm aantrekt? Ik heb voor de skischoenen van die verwarmingselementjes op 230 volt. Vermogen maar iets van 8Watt. Eigenlijk zijn die om ze te drogen, maar als bijkomstigheid zijn ze ook heerlijk warm als je ze aantrekt.
 

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
126
59
Bilzen
Heel wat tips hier. Bedankt hiervoor. Ik ga voorlopig de verwarmde schoenzolen niet aanschaffen. Ik heb degelijke werkschoenen waarin ik een extra zool leg en 2 paar sokken gebruik. Dit is goed voor een uurtje werken. Ik ben dus wel een echte koukleum (slechte doorbloeding, is een familiekwaal). Ik ga beginnen met de rubberen matten (die liggen hier nog ergens).
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.