vervangen v-snaar

albertien1960

Nieuw lid
5 nov 2023
2
0
ambievillers
Ik heb een CSM 2000d vlak en vandiktebank. De v-snaar moet vervangen worden. Kan iemand mij helpen hoe dit moet? De electromotor zit zo dicht op het huis dat ik de v-snaar er niet af kan halen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Kun je een foto plaatsen van de situatie? De snaar is er ook ooit opgekomen, dus hij kan er ook weer van af.
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
725
288
RegioRotterdam
Touwtje of bandje eronderdoor en dan opzij trekken terwijl je de boel ronddraait?
Het idee van een fietsketting op een derailleur.
 

albertien1960

Nieuw lid
5 nov 2023
2
0
ambievillers
Ik heb nu twwe fotos geplaatst. Misschien kent iemand dexe machine. Op de andere foto is te zien dat er tussen de pully en hetmachine huis geen ruimte is. Ik denk zeld dat de motor verplaats moet worden om erbij te kunnen, maar is geen ruimte om te sleutelen
 

Bijlagen

  • pully.jpg
    pully.jpg
    67,1 KB · Weergaven: 71
  • vandiktebank.jpg
    vandiktebank.jpg
    95 KB · Weergaven: 70

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Kan je de motorschommel niet gewoon opschuiven? Nieuwe snaren als set bestellen.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Links van de poelie lijkt wel een dunne plaat.
kun je die iets terug duwen of verwijderen?
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Eraf kun je ook gewoon doorsnijden. Maar als eraf niet op de normale manier lukt kan de nieuwe er ook niet op.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
Is het een CSM of een SCM.
Zou het een SCM zijn vind je wellicht wat via internet.
Van die motorpully moeten de V-snaren naar je schaafas, is die wel bereikbaar.
Op de foto die je laat zien zijn de snaren er af, in je eerste bericht schrijf je dat je ze er niet af krijgt, hoe heb je dat dan toch voor elkaar gekregen
 

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
294
119
Het is een SCM 2000d combinatie vlak vandikte bank.
Zie bijvoorbeeld :

Links van de poelie lijkt wel een dunne plaat.
Dat komt misschien door de schaduw van de flits. Ik gok dat de poelie dicht bij de massieve buitenkant zit.

Als er geen ruimte tussen behuizing en poelie is, dan zal de motor iets naar rechts moeten.
Motor zal waarschijnlijk met 4 bouten vastzitten op een drager.

Heb je meer/wel toegang tot die bouten vanaf de onderkant ? Dan machine met een kettingtakel omhoog tillen.

Trouwens wel een belachelijk zware motor die er in ligt ;-)
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
4 kw lijkt me niet gek voor een professionele van dikte bank. Maar de informatievoorziening is weer eens wat summier, dus het blijft een beetje raden. Een wadkin vandikte bank moet je ook op zijn kant gooien, als je wat aan de motoren wil doen. Het zijn geen onderdelen waar je geregeld bij moet zijn.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Die snaren zijn niet erg goed geschikt om in sets te draaien. Ook gewone v snaren bestel je in matched sets.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.