verstelbare houtboor

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.426
687
Emst
Ik zoek een verstelbare houtboor, is voor gaten boren in nestkastjes.
Wat is een fatsoenlijke ?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Is het niet makkelijker om voor de gaten die je nodig hebt, een goedkope gatzaag te kopen? Of voor de maten die je nodig hebt even op de draaibank een gaatje in dat plankje prikken? Dan kan je elke maat die je wil, maken.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Ik heb er twee van Heller een voor kleiner gaten en een voor grotere. Is lastig nauwkeurig in te stellen.
Ik kan je niets over deze kwaliteit vertellen alleen dat Alphen geen slecht merk is.
Zelf geef ik de voorkeur aan losse boren.
Zoveel maten zijn er ook weer niet met 28 en 32 heb je de meeste al gehad. Voor een spreeuw heb je 45 mm nodig.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Ja die van mij boren prima maar op de mm instellen is lastig. Verder zou ik bij toolstation goed kijken wat voor merk het is. Met hun silverline heb ik niet zulke goede ervaringen.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Waarom geen setje fostnerboren? Zelfs met een een goedkope boor kan je prima uit de voeten als je ze even scherp maakt. Ik het zo een goedkoop setje en die doen het prima in zacht hout.
Die verstelbare boren zijn naar mijn mening minder geschikt in dun hout omdat ze bij het doorbreken niet stabiel zijn. Je moet het werkstuk goed klemmen op een ander stuk hout want anders gaat het hele zaakje slingeren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.