Verschil vandiktebank kity 636

Nijsse

Nieuw lid
25 jul 2023
2
0
Vliermaal
Hallo,
Ik heb zo pas een combiné van kity gekocht met een vandiktebank 636 op. Maar deze heeft over de volledige breedte een verschil van 2mm. Hoe kan ik dit aanpassen? Ik vind er niets over in de handleiding.
Alvast bedankt.
Andy
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
547
130
Heb je bij het vlakschaven ook zo’n verschil.
2 mm in je messen moet je met het oog al kunnen zien.
Mogelijk staat je vlaktafel niet recht.
 

Nijsse

Nieuw lid
25 jul 2023
2
0
Vliermaal
Bedankt allemaal voor de snelle reacties!
@ bert007 ik moet over het gedeelte van het aanpassen van de messen gelezen hebben in de handleiding, ik zit nu op 0.3 mm verschil.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
dan heb je je eigen probleem opgelost
dit is geen metaalbewerking
Hoe kom jij op metaalbewerking als het om een vlak vandikte bank gaat?
Je kan de rollen aanpassen hoe ze lopen. Ook kan je de messen stellen.Is de plaat waar het hout overloopt wel goed uitgelijnt? Als deze goed uitgelijnt is dan pas ga je de messen stellen. Heb zelf de kitty 636 gehad en met hulp van @Trilliwillie de tafel en messen gesteld. Weer verkocht zonder verlies omdat ik er te weinig werk voor had en het toch een sta in de weg is in een kleine werkplaats.
 

Afgezaagd

Actieve deelnemer
21 mrt 2023
55
15
Alkmaar
Ah dan snap ik het. In metaal is 0.3 een afwijking waar mijn vroegere leraren van CVV melden dat er een olifant doorheen kan lopen. Dus enorm :)
Dan wel afhankelijk welke vorm van metaalbewerking.

In de CNC beginnen ze te stuiteren bij een verschil van 0,3.
In de constructie lasserij/afbouw wordt er niet gekeken naar een streep of 2 meer of minder.

Een paar klappen met de hamer en weer door ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: hstraat

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
121
32
Delft
0.3mm uit het lood kan bij houtbewerking ook flink zijn. Een naad van 0.3mm is bij meubels goed zichtbaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.