Tussen vruchtbomen kers (Sweet Cherry) en Prunus serotina (Black Cherry) is wel wat kleur verschil. maar in de Black Cherry is ook nogal wat verschil in kleur, light er aan waar het groeit,
Ik heb eigenlijk maar van een of twee Sweet Cherry bomen een paar kleine stukjes gedraaid, Ik heb ook nog wat Kersen en Abrikoos hout zitten dat Ik nog niet gedraaid heb en het Kersenhout is niet donker geworden zoals Ik dat van Black Cherry zou verwachten.
Hier een foto van wat Abrikoos en fruit Kersen en een van Black Cherry, note het verschil al in de kleur van de stukken die toch niet erg lang of veel verschil in tijd in het licht/zon hebben gelegen.
De eerst foto hier is waar Ik een Black Cherry aan het draaien ben, en zie hoe light de kleur is, saphout is nog lichter van kleur.
En dan een foto van een fruitkers dooje, moet een Appel die in het water drijft voorstellen, en dan een Black Cherry schaal die de normale donkere kleur heeft gekregen van het UV en het zichtbare light, maar noh eens, Black Cherry heeft nogal wat verschil in de uiteindelijke kleur.
Deze Black Cherry schalen zijn nooit donker geworden zoals de vorige en wat normaal zou zijn.