verloopstuk leunspaan

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
126
59
Bilzen
Eerlijk gezegd zou ik niet (teveel) investeren in die draaibank. Het zijn leuke draaibankjes om de te kijken of houtdraaien wat is, maar als je eenmaal wat ervaring hebt loopt je snel tegen de beperkingen aan.
Ik kan er van meepraten. Na enkele maanden op een vergelijkbare record power gewerkt te hebben, ben ik overgeschakeld naar een zwaardere draaibank.
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
725
288
RegioRotterdam
Een bed van buizen is veel minder stijf dan een gietijzeren bed. Het gevolg is meer trilling. Als je 'buiten het bed' draait heb je ook nog een grotere afstand tussen de leunspaan en het midden van het bed. De leunspaan gaat dus meer 'kwispelen'.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.503
963
Riemst
Dat model draaibank is in alle opzichten licht uitgevoerd. Eigenlijk enkel geschikt voor klein spindeldraaiwerk en niet al te zware schaaltjes. Buiten het bed (haaks op het bed) draaien zou ik helemaal niet aan beginnen (zelfs niet bij een grote draaibank).
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
157
2
Dat model draaibank is in alle opzichten licht uitgevoerd. Eigenlijk enkel geschikt voor klein spindeldraaiwerk en niet al te zware schaaltjes. Buiten het bed (haaks op het bed) draaien zou ik helemaal niet aan beginnen (zelfs niet bij een grote draaibank).
Ik heb nog een hbm 1100 staan is de dan beter voor zwaardere schalen?
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.503
963
Riemst
Ik heb enkel ervaring met de Record Power. Niet met de HBM.
Volgens de specificaties is de HBM een zwaardere bank, maar naar wat ik hier al gelezen heb eigenlijk ook een instapmodel. Hangt natuurlijk ook af wat jij onder zware schalen verstaat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.