verfspuit met beker

ndk

Actieve deelnemer
6 feb 2022
149
23
Schiedam
Hallo allen,

Wat zijn de ervaringen met verfspuiten? Wil wat meubelkasten in een nieuw jasje steken.
zou er +/- 50 tot 70 euro aan willen besteden. Zijn er merken die jullie aanraden?
De verfbeker op het pistool of juist eronder.. laat het me weten.
Gr
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
638
303
Het Groene Hart
Een onderbeker is zeker niet alleen voor zandstralen, maar ook voor verf.

Bij een bovenbeker kun je de verf helemaal op maken, bij een onderbeker gaat dat niet. Dus zeker voor incidenteel gebruik en kleinere delen is een bovenbeker meer geschikt.

Verder zelf geen ervaring mee, ik zie mastermilo er regelmatig mee in de weer en dit heb ik er van onthouden ;-)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.103
2.612
Heb je een grote compressor? Verf spuiten gebruikt als je een beetje door wil werken behoorlijk veel lucht.
 

ndk

Actieve deelnemer
6 feb 2022
149
23
Schiedam
Nee, voor nu 24 ltr en dan maar even wachten tot de tank vol is..maar er komt een grotere aan.
 

ope1967

Actieve deelnemer
12 aug 2017
142
56
wil je fatsoenlijk strak kunnen spuiten is voor een beginneling zonder ervaring een dyblass hvlp spuit wel de beste keuze,
zonder constante aanvoer van minimaal 200l/per minuut op 2,2-2,4bar aan de spuit van een fatsoenlijke compressor, zou ik er niet aan beginnen, tevens heb je een goede vocht en olieafscheider nodig, en geheel propere slangen, ooit oliegebuikend gereedschap er mee gebruikt en het spuitresultaat word stukken minder.
Voor 50 tot 70 euro heb je nog geen fatsoenlijke lak, harder, verdunner en afplaktape plus reinigsmiddelen voro de spuit bij elkaar als je het fatsoenlijk wil doen, sowieso spuit je kleur lak over een grondlak heen die je eerst strak gemaakt hebt als je nu wat aan de ondergrond moet doen.
 

ope1967

Actieve deelnemer
12 aug 2017
142
56
Moet het echt goedkoop en strak, busje 2k pu-lak van Spraymax kost een 22-25 euro de bus, daar ga je een strakker resultaat mee behalen als met ee bouwmarktspuitje en een veels te kleine compressor.
 

ndk

Actieve deelnemer
6 feb 2022
149
23
Schiedam
wil je fatsoenlijk strak kunnen spuiten is voor een beginneling zonder ervaring een dyblass hvlp spuit wel de beste keuze,
zonder constante aanvoer van minimaal 200l/per minuut op 2,2-2,4bar aan de spuit van een fatsoenlijke compressor, zou ik er niet aan beginnen, tevens heb je een goede vocht en olieafscheider nodig, en geheel propere slangen, ooit oliegebuikend gereedschap er mee gebruikt en het spuitresultaat word stukken minder.
Voor 50 tot 70 euro heb je nog geen fatsoenlijke lak, harder, verdunner en afplaktape plus reinigsmiddelen voro de spuit bij elkaar als je het fatsoenlijk wil doen, sowieso spuit je kleur lak over een grondlak heen die je eerst strak gemaakt hebt als je nu wat aan de ondergrond moet doen.
Ik bedoelde 50 tot 70 euro alleen voor de verfspuit..
 
  • Leuk
Waarderingen: ope1967

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.103
2.612
Wat voor resultaat staat je voor ogen? Waar ga je spuiten? Met wat voor verf? Waar zijn je meubelkasten van gemaakt?
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
234
71
Mijn beperkte ervaring met het spuiten van auto delen is dat ieder stofdeeltje of rondvliegend beestje je net gespoten deel feilloos weet te vinden. Een heel schone en stofvrije ruimte is voor het beste resultaat ook erg belangrijk.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik heb deze compressor: Powerplus compressor met deze verfspuit: Ferm. Een olie/vochtafscheider van de Hornbach. Af en toe gebruik ik die set om meubels (kasten, tafels) te spuiten, vaak met watergedragen verf ook van één of andere bouwmarkt. Daarmee behaal ik leuke resultaten (vind ik), strakker en sneller dan met een kwast of roller. Het voordeel van watergedragen is dat het eenvoudiger is schoon te maken, geeft ook een snellere doorlooptijd omdat je minder lang bezig bent met schoonmaken.

Ik heb me, voordat ik ermee begon, best wel veel ingelezen. De gemiddelde strekking van wat ik las was dat het met bovenstaande materiaal echt niet kon. Nu heb ik het ondertussen een paar keer gedaan en vind die strekking te kort door de bocht, want het lukte wel (goed genoeg voor mij). En ja, ongetwijfeld gaat een professionele spuiter daar heel wat van vinden, maar daar kan ik me niet druk over maken. De verschillen tussen de professionele wereld en de DHZ-er zijn soms te groot.

Hamvragen zijn wat je eisen zijn en wat je precies wilt spuiten. Het is zeker mogelijk met dhz-materiaal, maar zet je eisen dan wel op een haalbaar niveau.
 

ndk

Actieve deelnemer
6 feb 2022
149
23
Schiedam
Wat voor resultaat staat je voor ogen? Waar ga je spuiten? Met wat voor verf? Waar zijn je meubelkasten van gemaakt?
Het hoeft echt geen super profi uitstraling te hebben. Het zijn in principe kleine kasten van de Ikea..dressoir etc. Watergedragen verf zeker weten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.