Verdiep maken

18 sep 2023
4
0
Duffel
Hallo iedereen

Wij zouden binnenkort een verdiep willen maken in een loods waar we zitten het gaat hier om een rechthoek van 4m breedt en 7,5m lang op elke hoek staat een poutrel hier willen we gebruik van maken

We dachten de poutrellen in de lengte te verbinden met een extra steunpaal in het midden zodat je dus 1 balk hebt van 3,5 m een steunpaal naar de grond en dan terug een balk van 3,5m

Dit op de 2 lengte en dan zo verder te werken met tussenschotten nu vroegen we ons af welke hoogte en dikte deze balken van 3,5m juist moeten zijn omdat deze ten slotte een heel verdiep moeten kunnen dragen en ook de steunpaal in het midden hoe hoog en dik deze best kunnen zijn

Kan iemand ons hierbij wat meer info geven alvast bedankt
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.104
2.613
Die kolommen, zijn die van ijzer? Wat voor maat? wat voor kopplaat? Waarom niet gelijk een ligger van 7 meter? Wat komt er op die vloer?
 

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
274
152
Leiden
Ik krijg geen goed plaatje in mijn hoofd. Google zegt dat poutrellen draagbalken zijn namelijk. Maar ik vermoed dat je pilaren (kolommen) bedoeld? Ik zou kijken naar een metalen balk, dan kan je die 7 meter zonder steunpilaar in het midden overbruggen vermoed ik.
Een open ruimte is gewoon altijd praktischer.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.104
2.613
De vloer kan je dan tussen de liggers met houten balken van 4 meter doen. Voor een magazijn zou ik ze wat hoger nemen, bijvoorbeeld 75 x 275. Een stalen ligger over 7 meter zal ook gauw een IPE 270 worden. Dan hoef je alleen aan de bovenkant hapjes uit je balk te halen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.104
2.613
Ik hoop niet dat je de verdiepingsvloer aan de bestaande staalconstructie wil bevestigen. Die is daar niet op berekend, dus vloer op eigen poten zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio
18 sep 2023
4
0
Duffel
De vloer kan je dan tussen de liggers met houten balken van 4 meter doen. Voor een magazijn zou ik ze wat hoger nemen, bijvoorbeeld 75 x 275. Een stalen ligger over 7 meter zal ook gauw een IPE 270 worden. Dan hoef je alleen aan de bovenkant hapjes uit je balk te halen.
Ahja eventueel wel dus u zou voor de liggers aan de buitenkant een balk van 75 x 275 nemen?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.104
2.613
Je krijgt twee stalen liggers van 7 meter en daar leg je balken tussen van 75 x 275 van 4 meter lang. Normaal las je om de paar balken een schetsplaat, zodat de houten balken de stalen liggers bij elkaar houden. Misschien is het handig als je je vraag van plaatjes kan voorzien. Dan is het wat makkelijker in te schatten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.