Verbindingssysteem VS 600 GE

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Ik zit te denken om een Verbindingssysteem VS 600 GE van Festool te kopen, volgens mij als ik het goed begrijpt is dit dan nog zonder sjabloon.
Nu lees ik dat dit tot 600mm breed gaat, maar als ik breder wil dan 600mm, is daar een trucje voor of hoe doe je dat dan?
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.188
1.971
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik zit te denken om een Verbindingssysteem VS 600 GE van Festool te kopen, volgens mij als ik het goed begrijpt is dit dan nog zonder sjabloon.
Nu lees ik dat dit tot 600mm breed gaat, maar als ik breder wil dan 600mm, is daar een trucje voor of hoe doe je dat dan?
dat heb ik, maar nog niet echt met geoefend
voor zover mij bekend is dit voor haakse verbindingen van de zijkanten van bv schuiven
rechte tand of zwaluwstaart
een gebruik waar je meer dan 600 mm nodig hebt, is mij onbekend
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.727
2.588
Gaanderen
Ik heb hem. Maar nog nooit boven de 60 cm gebruikt. Trouwens het is zeker 15 jaar geleden dat ik hem heb gebruikt. Je kunt het paneel uit 2 delen maken en dan met lamello's verbinden voor het uitlijnen. Ideaal is het niet.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.188
1.971
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik wil bijvoorbeeld een kastje maken die hoger is dan 60cm (65cm). Op de hoeken wil ik dat de zwaluwstaart in het zicht komt.
systemen en sjablonen die breder dan 60 cm gaan, zijn mij onbekend
wil je breder gaan, kijk dan of je het hout door kan schuiven, maar daar vrees ik voor
ofwel deel je het kastje in 2 delen van 32,5 cm op
ik zou eerst 2 delen van 35 cm maken, en die dan op mekaar afstellen
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.156
2.627
Als je de afstand met een proefstukje goed bepaald hebt, kan je de aluminium mal gewoon los gebruiken. Dan kan je hem doorschuiven. Je moet alleen wat knutselen om hem goed te kunnen klemmen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.