verandering en verbeteringen aan ons forum

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Jaap, heb het gelezen, en wat Woodwhisperer schreef is helemaal correct.
Ben zelf ook lid van het Australische Woodwork forums, en die hebben de policy, wanneer je om het zomaar te zeggen ''flink buiten het potje piest'', krijg je een waarschuwing en je geposte bericht wordt onmiddelijk verwijderd. Bij herhaling wordt je lidmaatschap opgezegd.
Ik weet maar al te goed dat je wel eens een slechte dag kan hebben, maar dat hoeft geen reden te zijn om je te misdragen in je schrijfgedrag.
Het motto: denk twee keer na voordat je iets opschrijft, net schrijfgedrag is wat wij allen moeten doen, dan zijn er geen problemen.
Gelukkig valt het wel mee op dit forum, afgezien van een paar berichten zoals ik die laatst gelezen heb.
Groetjes, Ad
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Hoe wil je dan Eikenbomen vellen dan,
ALs er geen eikels mogen zijn.
Zonder eikels geen eikenbomen :lol:
 

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
Ik heb me vandaag mateloos geërgerd aan de ontvangst van een nieuw lid. :x
Er wordt gereageerd alsof diegene iets verschrikkelijks heeft gedaan ipv z'n enthousiasme te belonen :cry:

Kunnen we geen offtopicboard openen?
voor andere interesses?
Er worden perslot van rekening ook topics over de restauratie van huizen geplaatst :roll:
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Ik heb op de eerste negatieve reactie een positieve reactie geschreven met een voorstel om slechts binnen één van de drie geopende topics hierover door te discussiëren om forumvervuiling tegen te gaan. Er is vandaag alweer iemand die twee topics heeft geopend over twee sculpturen. Ik ben er heel erg voor om alle informatie over een onderwerp (in dit geval sculpten) in één topic onder te brengen. Dit maakt het aantal zoekresultaten gegenereerd door de zoekfunctie kleiner en de kans groter dat je vindt wat je zoekt (ik zie liever 5 langere topics dan 21 hele korte draadjes) ook over vijf jaar.

Om er maar weer eens een toepasselijke tegenaan te gooien: anders zien we binnenkort door de bomen het bos niet meer... (laat staan de eikels/eiken ;-))

@lex
 

Co.

Actieve deelnemer
20 jun 2010
27
0
Als ik een pb verstuur blijft deze in mijn postvak uit staan en niet in verzonden berichten.
Is dit goed? Komen de berichten dan wel aan?

Co
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Co. zei:
Als ik een pb verstuur blijft deze in mijn postvak uit staan en niet in verzonden berichten.
Is dit goed? Komen de berichten dan wel aan?

Co

Als de ontvanger het bericht opent, is het bij jou uit je postvak uit.
Hubert. zei:
Ik heb me vandaag mateloos geërgerd aan de ontvangst van een nieuw lid. :x
Er wordt gereageerd alsof diegene iets verschrikkelijks heeft gedaan ipv z'n enthousiasme te belonen :cry:

Kunnen we geen offtopicboard openen?
voor andere interesses?
Er worden perslot van rekening ook topics over de restauratie van huizen geplaatst :roll:

Helemaal mee eens Hubert en erg jammer voor de kwaliteit van het forum. Mijn persoonlijke mening is dat iedereen de vrijheid heeft zijn min of meer aan hout gerelateerde interesse te laten zien en er over te schrijven. Reacties daarop horen altijd positief van karakter te zijn. We delen niet allemaal dezelfde interesse, we zijn niet allemaal even goed, we zijn wel eens onzeker wat voor gereedschap we aan gaan schaffen en vragen nog eens extra om raad of een mening. Maar het geeft geen pas om elkaar kleiner te maken.
Nog maar een keer de tekst van woodwhiperer, http://woodtalkonline.com/topic/3087-the-no-jerks-policy/[url][/url]

jaap
 

koffiedrinker

Actieve deelnemer
12 jun 2008
252
9
Misschien een idee voor een extra categorie: grappige wenkbrauw ophalers?
Zo vind ik de knikkerbaan grappig (maar hij hoort zuiver gezien niet op een hout-forum)
de esher vind ik ook fantastisch en had ik niet willen missen (maar hoort zuiver gezien niet op het forum).

Qua huis-klussen komt natuurlijk de vraag of het een meubel-maak forum is, of een houtbewerkersforum. Ik heb vragen gesteld over het klussen aan mijn huis, bijvoorbeeld over het zagen van vensterbanken. Er komen vragen langs voor keukens. Maar dat is allemaal houtbewerkings georienteerd. Een vraag over het uitvlakken van mijn betonnen vloer zal ik hier niet stellen.

Mijn grootste "zorg" voor dit forum is meer hoe blijft alles overzichtelijk? Zoeken over specifieke onderwerpen is nagenoeg onmogelijk (lintzaag, festool, bovenfrees: te veel hits).
En uiteraard de "terug"kerende onderwerpen als de hoge prijs bij AF in Arnhem en het slijpen/wetten van beitels.

Wel ben ik blij dat Jaap dit initiatief heeft genomen voor dit forum.
 

janus91

Actieve deelnemer
26 mrt 2010
59
0
Wat ik op andere forums terugzie is dat er bepaalde "centraal" topics worden gecreeerd. Deze topics krijgen in de titel de toevoeging [Centraal] en staan altijd bovenaan een bepaalde categorie. Zo kan je bijvoorbeeld in de categorie Gereedschappen etc. het topic: [Centraal] Festool OF 1400 aanmaken (al zou deze veelbesproken zijn of gezocht) en kan iedereen in de dit topic zijn antwoorden zoeken of vragen stellen ipv een nieuw topic aanvragen.

Misschien dat dit een goede oplossing is mbt overzichtelijkheid?
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
janus91 zei:
Wat ik op andere forums terugzie is dat er bepaalde "centraal" topics worden gecreeerd. Deze topics krijgen in de titel de toevoeging [Centraal] en staan altijd bovenaan een bepaalde categorie. Zo kan je bijvoorbeeld in de categorie Gereedschappen etc. het topic: [Centraal] Festool OF 1400 aanmaken (al zou deze veelbesproken zijn of gezocht) en kan iedereen in de dit topic zijn antwoorden zoeken of vragen stellen ipv een nieuw topic aanvragen.

Misschien dat dit een goede oplossing is mbt overzichtelijkheid?

Dat lijkt me een goed idee ja.

Een dergelijk topic is er al in Elektrische gereedschappen: 'meld hier de nieuwste aanwinst' ofzoiets. Nu wellicht dat in meer subfora, en ze 'sticky' maken, dat ze bovenaan blijven staan dus.

Nog een optie, één sticky topic per subforum, waar de beste/instructiefste topics in komen, in handige categorieën.
 

Eddie Hillegers

Actieve deelnemer
10 feb 2011
71
0
www.ebonist.nl
Voor de gebruikers van firefox als je de ctrl toets ingedrukt houdt terwijl je op een
link drukt dan wordt de link geopend in een nieuw tabblad. Dan maakt het niet
uit of een link zonder bbcode is geplaast.

Groetjes Eddie
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Ik zit nu te bladeren in 'Toon je eigen berichten' en kom erachter dat er heel veel topics zijn die uit 3 tot 10 reacties bestaan en waardoor de TS nooit eigenlijk gevolg wordt gegeven aan de vraag om foto's of een reactie of de tips die zijn gegeven hem verder hebben gebracht. Ik vind dat zonde. Het forum is een plaats waar je naast het posten van een vraag ook de verantwoordelijkheid zou moeten nemen om mensen met dezelfde vraag (die die vraag na jou stellen) op de hoogte te brengen van je resultaat/bevindingen.

Ik weet niet zo snel hoe je daar iets aan kunt doen. Misschien wat actiever modereren? Ik weet best dat dat geen lichte taak is, maar ik denk dat het een heleboel topics veel waardevoller zou maken!

Zie bijvoorbeeld:

viewtopic.php?f=3&t=2463
viewtopic.php?f=3&t=1607
viewtopic.php?f=10&t=2152
viewtopic.php?f=3&t=2931

Vaak is de TS iemand met een klein aantal berichten (dus mensen die voor één vraag komen langswaaien). Maar soms zijn het ook mensen die hier vaker langskomen. Ik vind het ontbreken van een reactie dan spijtig.

@lex
 

hupiter

Nieuw lid
17 mrt 2011
13
0
wellicht is het een idee om meer subgroepen te maken, dit helpt ook bij de overzichtelijkheid.
Bijvoorbeeld onder handgereedschap een paar subgroepen zoals, beitels, hamer, zagen, e.d.
Bij elektrischgereedschap kan het per merk of type, bijv. lintzagen, schuurmachines, e.d.

Dit soort subgroepen zie ik ook bij andere fora.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Baas

Wat ik zelf erg makkelijk vind is: Toon nieuwe berichten. Nu merk ik dat deze map regelmatig ineens LEEG of opgeschoond is. Omdat ik altijd in deze map de actieve berichten bijhoud heb ik het gevoel dat ik wel eens wat mis. Omdat ik ook niet heb gemerkt dat er op een vaste tijd word gewist mis ik wel eens wat. Maar waar moet ik zoeken? Is het niet mogelijk de map met de laatste 20/30 berichten altijd te laten bestaan. Als er met het f.i.f.o. systeem gewerkt word dan is mijn probleem denk ik opgelost.

Hartelijke groet Hugo
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
He Surfie.
Dat had ik ook al gezien, maar als je zo''n lijst al hebt dan is het mijns inziens een simpele aanpassing, ik vroeg me eigenlijk een beetje af waarom de "" toon nieuwe berichten "" zomaar leeg is.

Hartelijke groet Hugo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.