Vensterbanktegels, maar dan anders.

Roel22

Post veel
27 feb 2017
933
320
Tijdens het bouwen van de hobbykamer voor mijn vrouw kwam ik op het idee om nu eens geen gewone tegels als vensterbank te gebruiken, maar een alternatief in de vorm van hout. Ik had nog wat resten douglas profielschroten liggen en dat werden dus houten "tegels". Op de muur gelijmd en ook onderling met polymax. Paar uur geklemd, twee lagen vloerlak erover en klaar was kees.
504-1.jpg507-1.jpg525.jpg
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
933
320
Dat zal wel los lopen, het hout was goed droog. Dus van expansie zal nauwelijks sprake zijn.
Daar komt bij dat het raam op het noord-westen is gericht met een boomsingel aan die zijde van twintig meter hoge sparren.
Veel zon zal er niet komen en er is ook niet iets als een radiator onder aanwezig.
Zo toch.... dan zal blijken wat sterker is, het werkende hout of polymax hihg tack....;)
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
933
320
Sorry, ik bedoelde te zeggen dat het hout goed droog was toen er twee lagen vloerlak overheen zijn gegaan.
Zowel boven als onderzijde. Dacht even dat dat wel duidelijk was.... sorry...;)
 

RedWoodWorking

Actieve deelnemer
5 okt 2017
158
29
Boxtel, NL
Het is mogelijk dat de combinatie van vloerlak en polymax de werking van het hout voldoende beperkt; ik hoop het in ieder geval met je mee! :)
Houd je ons op de hoogte mocht het anders zijn?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.