vensterbank eiken monteren

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Het is weer een hele tijd geleden dat ik actief ben geweest op het forum maar nu heb toch wel weer een vraag waar ik graag jullie advies over zou willen horen. Ik wil mijn ramen van nieuwe vensterbanken voorzien. Het plan is om ze van massief eiken te maken 27 mm dik en zo'n 21 cm breed. (3 stroken van 7 cm breed aan elkaar verlijmd om het geheel vlak te houden).
De betreffende ruimte moet nog gestuct worden en ik vroeg me af of het handig is om de vensterbanken voor het stuccen te monteren zodat de overstekende delen in het stucwerk vallen. Of is het beter om dit erna te doen ivm de werking van het hout en hierdoor evt barsten van het stucwerk.
Alvast bedankt voor het meedenken mvgr Nol
 

koffiedrinker

Actieve deelnemer
12 jun 2008
253
11
Als de vensterbanken er al inzitten als er gestuct wordt, dan is de kans groot dat er stuc op het eik terecht komt. Ook kunnen de vensterbanken dan niet meer verwijderd worden.
Er zal altijd iets van werking zijn (thermisch of door trillingen) de kans dat er kleine haarscheuren in het stucwerken komen, is dan ook groot. Er kunnen zelfs delen loslaten.
Volgens mij is het dus niet handig om eerst de vensterbanken te plaatsen en dan pas te stucen.
 
J

j1eke

Guest
Mee eens. Als je ze wilt laten doorlopen in het stucwerk zou je daar wel even blokjes kunnen maken voor het stucen, zodat je ze er wel in kunt schuiven en dan afkitten.
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Als de vensterbanken er al inzitten als er gestuct wordt, dan is de kans groot dat er stuc op het eik terecht komt. Ook kunnen de vensterbanken dan niet meer verwijderd worden.
Er zal altijd iets van werking zijn (thermisch of door trillingen) de kans dat er kleine haarscheuren in het stucwerken komen, is dan ook groot. Er kunnen zelfs delen loslaten.
Volgens mij is het dus niet handig om eerst de vensterbanken te plaatsen en dan pas te stucen.
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Ik dacht het al maar het is me nu helemaal duidelijk ik ga de vensterbanken er later na het stuccen pas in maken.
`koffiedrinker en j1eke dank je voor jullie raad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.