Veiling tip. Alleen vandaag nog

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
209
99
Als er achter zo'n veiling item bijvoorbeeld (8x) staat, betekent dat dan dat je 8x je bied prijs betaald, of dat je voor dat bedrag 8 stukken hout krijgt?

In dat laatste geval krijg je wel belachelijk veel hout voor je geld ... voor de huidige biedingen tenminste, kan zomaar zijn dat tegen het einde van de dag het een stuk hoger is.
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
8x betekent 8 stuks planken je ziet een stapel die je koopt en daar zitten 8 stuks in.
Er komt bij jouw biedbedrag nog zo'n 40 procent erbovenop aan commissie en btw.

Fred.
 
  • Leuk
Waarderingen: dirkvanbergen

jabe

Actieve deelnemer
5 dec 2019
37
4
Deurne (Nl)
Meegeboden op een partij beuken. ik bood vlak voor sluitingstijd van het kavel. De computer telde er in een keer 5 minuten bij. Na deze tijd een herhaling. Nu kwam er 10 min bij. Het algoritme bepaald de sluitinstijd aan de hand van biedactiviteit. De biedingen liepen zodanig op dat de prijs met bijkomende 40% voor mij absoluut niet meer interessant was.
 

Pierewaai

Actieve deelnemer
23 feb 2019
232
58
Volgens mij als je in de laatste 5 min biedt komt er 5 minuten hij. Ik heb 2 mooie kavels kunnen bemachtigen. Blij mee.
 

jmartens

Actieve deelnemer
28 dec 2014
149
45
Meegeboden op een partij beuken. ik bood vlak voor sluitingstijd van het kavel. De computer telde er in een keer 5 minuten bij. Na deze tijd een herhaling. Nu kwam er 10 min bij. Het algoritme bepaald de sluitinstijd aan de hand van biedactiviteit. De biedingen liepen zodanig op dat de prijs met bijkomende 40% voor mij absoluut niet meer interessant was.
Het is wel verstandig om je te verdiepen in zo'n veiling alvorens te bieden. Wat je hier beschrijft is eigenlijk standaard bij online veilingen.
Afhankelijk van waar je op biedt kunnen sommige partijen best de moeite waard zijn als je de marktwaarde bij commerciële partijen kent.
 

jmartens

Actieve deelnemer
28 dec 2014
149
45
Als er achter zo'n veiling item bijvoorbeeld (8x) staat, betekent dat dan dat je 8x je bied prijs betaald, of dat je voor dat bedrag 8 stukken hout krijgt?
De prijs is voor de hele partij
In dat laatste geval krijg je wel belachelijk veel hout voor je geld ... voor de huidige biedingen tenminste, kan zomaar zijn dat tegen het einde van de dag het een stuk hoger is.
Prijzen gaan tegen het sluiten van de veiling vaak sterk omhoog, het is dan zaak goed te weten wat de bijkomende kosten zijn en de waarde van zo'n partij/goed in de markt en niet over je van te voren gestelde grensbedrag heen te gaan. Soms moet je het dan (met pijn in het hart) laten lopen.

Ik bied al wat jaartjes mee en heb al regelmatig gezien dat sommige zaken vaak voor meer geld worden verkocht dan dat ze nieuw kosten, met name de laatste jaren nu de populariteit toeneemt gebeurt dat veel meer.

Ik vermoed dat dit inderdaad bieders zijn die er later achter komen dat ze nog extra kosten krijgen en niet weten wat de nieuwwaarde is.

Bieden op dergelijke sites houdt een risico in, garantie en after sales is er niet bij. Er zijn dan ook zaken waar ik niet eens op bied omdat ik deze voor een klein beetje meer liever nieuw en met garantie koop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.