Veiligheids-duw?

WR1944

Oud hout
Voor die anderhalve keer dat ik klein werk doe op een zaagtafel of een freestafel gebruik ik, als het om een enkel werkstukje gaat, een afvalhoutje met eventueel een keepje er in. Gaat het om grotere aantallen dan maak ik er een houder of klem voor. Die mooie fabrieksmatige duwhoutjes zien er flitsend uit maar of ze nu ook de prijs/resultaat verhouding van m'n duwhoutjes uit de afvalbak halen weet ik zo gauw nog niet.
Maar het belangrijkste is de verbeterde veiligheid en daar mag best in geinvesteerd worden.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Klopt het dat Huib een oplossing zoekt om hout over de freestafel te brengen???
Hoe voeren mensen hier het hout over een freestafel eigenlijk aan???
Ik hoor iedere keer duwhoutjes, voor de zaagtafel is dat heel geschikt maar dat lijkt me bij frezen niet te doen.

John
 
Laatst bewerkt:

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Bedoel geen push stick maar een push block . In dit filmpje is vanaf 6.30 te zien wat ik bedoel. Het gaat voornamelijk om kleine werkstukken. Zoals het er nu voor staat zelf wat fabriceren. Inmiddels voorbeelden genoeg in dit topic

Standaard gaat het materiaal langs/over deze fence/tafel om genoeg druk op het materiaal te houden.
 
Laatst bewerkt:

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Klopt het dat Huib een oplossing zoekt om hout over de freestafel te brengen???
Hoe voeren mensen hier het hout over een freestafel eigenlijk aan???
Ik hoor iedere keer duwhoutjes, voor de zaagtafel is dat heel geschikt maar dat lijkt me bij frezen niet te doen.

John

Met de hand.
Met een duw"geval" kan het ook, maar heb ik geen ervaring mee. Met de frees heb ik graag meer directe sturing.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.