Vat onder cycloon.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Om nog even in stofzuiger land te blijven. Ik heb nog een airbo metalen cycloon liggen met een deksel er aan. Maar dus geen vat. Wat is in de praktijk een goede maat vat? Ik wil hem mee kunnen nemen. Ik wil hem vooral gebruiken tussen de stofzuiger en mijn sleuven zaag.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Een 60 liter vat leek me met de cycloon er op, heel hoog, maar ik bedacht me later, dat je voor transport, het deksel om kan draaien, zodat de cycloon dan in het vat valt. Een vat dat net hoog genoeg is om dit zo mee te nemen, zal zo te zien al snel 40 liter zijn. Eens kijken waar ik aan kan komen. Werkt die cycloon verder goed?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Zo iets ga ik op zoeken, maar dan gratis. En het liefst met een iets dikkere wand, zodat ik de handvaten en wielen er direct tegen aan kan lassen, zonder dat het vat een nieuw model krijgt.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
Werkt die cycloon verder goed?
Ik heb een Oneida cycloon die er veel op lijkt (wel kunststof)
Op zich werken dit soort cycloontjes goed maar het fijnste stof laten ze door.
Maar je moet gewoon in de praktijk bekijken hoeveel er in de stofemmer komt en hoeveel nog in je stofzuiger.
 

cleopatra

Nieuw lid
4 jan 2021
7
5
Apeldoorn
Ik heb deze onder mijn cycloon gemaakt en is stevig zat om imploderen te voorkomen. Klein genoeg om overal mee naar toe te slepen en je hebt ze ook in grotere maten. Heb in drie jaar tijd mijn stofzuigerzak nog niet aangeraakt, die zit er nog als nieuw in. Maar ik heb er nog geen muurzaag aangehangen en er iets aan lassen zal niet meevallen :)
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Ik gebruik nu een jaar of 4 een metalen hondenvoer tonnetje dat ik zwart gespoten heb. Tochtstrip onder het deksel en werkt goed zonder afklemmen. Toen ik bij het stofzuigen op volle kracht een keer een blokkade had is die in het midden 6-hoekig geworden, maar dat stoort de werking (en mij) niet. Handvatten eraan zijn ook handig.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240106_204519_Chrome.jpg
    Screenshot_20240106_204519_Chrome.jpg
    56,8 KB · Weergaven: 10

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.426
687
Emst
Ik heb nog wel ergens een leeg olievat staan, is dat wat voor je.
Hij is in jouw prijsklasse.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Bedankt voor het aanbod, maar ik ga voor een lagere ketel, met een dikkere wand. Ik kan ook nog de kop van een gasfles af slijpen, daar heb ik er toch zat van.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.