Van kleine garage naar klein maar fijne werkplaats

Atmoz

Actieve deelnemer
Ziet er weer goed uit, mooie foto's :cool:

Ik vraag mij af of ik die opstaande rand in de praktijk ga gebruiken...maar voor de zekerheid heb ik hem maar wel gemaakt.
Ik denk dat die plank er straks meer naast gaat staan dan in de bank...lol.

Dat is precies de reden dat ik die inlegplank zelfs nog niet eens gemaakt heb :rolleyes:
Ik vind het prima zo... gebruik die split juist redelijk vaak met klemmen zoals je ook doet.
Voor mij nog geen reden om die inlay te maken.

[edit]

Vandaag een fijne klusdag? Of andere plannen? Ik ga lekker "oan de geng" hier :eek:
Succes!
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ziet er weer goed uit, mooie foto's :cool:



Dat is precies de reden dat ik die inlegplank zelfs nog niet eens gemaakt heb :rolleyes:
Ik vind het prima zo... gebruik die split juist redelijk vaak met klemmen zoals je ook doet.
Voor mij nog geen reden om die inlay te maken.

[edit]

Vandaag een fijne klusdag? Of andere plannen? Ik ga lekker "oan de geng" hier :eek:
Succes!

Moet nog steeds wat rustiger aan doen (gezondheid) maar ga zeker een paar dingetjes doen.
Ik heb de plank dan wel gemaakt om in de praktijk te ervaren...en misschien houdt het wat (rotzooi) tegen...ik wil ook niet dat er steeds wat wegvalt tussen die spleet (heb ik bij mijn split top eettafel als ik die gebruik als electronica werkbank) :D
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Plafond klaar, de werkbank heeft zijn ombouw/inbouw voor de vier laden nu...en spot de dedicated festool wcds....lol

IMG_1849.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Eerste lade zit erin, beestachtige geleiders maar je moet wel flink doordrukken om hem "op slot" te zetten misschien dat het met een zwaar bepakte lade wat makkelijker gaat. Ik vind dat overigens wel een gave toevoeging meer nog dan de zg. soft close.

IMG_1854.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Lamello machine de Classic X gekocht.
Leuk apparaat en werkelijk idiotproof.
Deze machine op de tweede lade losgelaten, kan de lade daarna leuk opbouwen zonder lijmklemmen maar een constructie ermee maken....nee...geef mij maar lijm met schroeven of deuvels (of dominos).

IMG_1856.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Wel geinig om die scharniertjes in te frezen.
Zag dat iemand op dit forum in 2013 iemand met ervaring vroeg maar er werd tot nu toe niet gereageerd (misschien leest hij mee....lol)

IMG_1857.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Mijn 2e lade glijdt ook naar buiten....nog twee te gaan.

BTW de gaten in mijn deadman zitten niet op lijn maar er komt een andere omdat ik wat diepere handvaten ga kiezen i.p.v. de beuken "vingerkommetjes".....je moet nl. de lade geleiders eerst door een "stop" trekken...wat op zich wel prettig is maar wel iets meer trekkracht vraagt...dus "echte" greepjes zijn dan wel zo praktisch.

IMG_1858.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Vier delen Amerikaans Noten aan de beurt voor de laden.
Beetje tegen mijn principes duur hout voor een werkbank...ik wil nl. wel vanaf een werkbank werken en niet vanaf een "dressoir"...maar enfin.

IMG_1859.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Door de Metabo Vandiktebank nadat ik die wel even verstevigd heb, dwz de stofafzuiging . Het vaste kanaaldeel aan het zwarte plateau schiet tot ergernis steeds los. Deze zit nl met een knelverbinding gemonteerd zodat de klep omhoog kan als je hem afneemt.
Twee extra boutjes en moeren (koperkleurig op de foto) lossen dit probleem op, want losnemen is nu gewoon de twee zwarte schroefjes losdraaien.....foei Metabo dus !!

Verder even een Axminster socket verhitten en eropdraaien en de Festool blastgate met slang ertussen en huppakee geen spaanders.

IMG_1860.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Eerste ladefrontje erop......

Trouwens wel de geleiders qua rubberen stop iets afgeschuind zodat hij veel minder vastklikt in zijn stop.
Ze zijn echt heavy duty voor zware belading en dat door die stop trekken gaat mij denk ik in de praktijk straks tegenstaan.
Hoekjes knippen aan de rubberen eindnokjes (waar de rails inschuift) werkt echter perfect..de stop is nu "customized" klemmend...lol.

IMG_1864.jpg
 
Laatst bewerkt:

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Dit is wel een superluxe finishing touch van een werkbank! Mooi hoor, ben benieuwd hoe de werkbank eruitziet als die klaar is.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
b
Erik, ik denk dat heel veel woodworkers blij zouden zijn als je een live webcam-feed zou hebben… : )) Tof project!

Hahaha...een soort Timmerman Koos (heb ik overigens een enorm ontzag voor !!!) op Youtube.

Gaat te veel tijd in zitten Bert, ik heb bijna 2 jaar dagelijks fotos gepost over de bouw van mijn speakers (houttechnisch mijn moeilijkste project ooit)...heerlijk voor mijn Ego...ik had 1 miljoen hits in Nederland.
Met de bouw van mijn cd speler postend in Amerika op het DIY Forum (worldwide) werd het pas echt druk voor mij.

Ik hoef je niet te vertellen dat het bijna een obsessie werd, dus dat doen we niet meer ;-))
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.