2 jaar geleden heb ik een Jet JWP12 (vandikte bank) gekocht , doch al gauw werd duidelijk dat een vlakbankje daarbij onontbeerlijk is . In mijn achterhoofd wist ik dat toen eigenlijk ook wel , maar ik heb niet veel ruimte in mijn schuur en heb om die reden geen vlak-/vandikte bank gekocht . Vorig jaar kwam ik op mpl een grote elektrische schaaf tegen van het merk Haffner , een flinke jongen met een aluminium body en een lengte van 49 cm en beitelbreedte van 80mm. Kijk dacht ik bij mezelf , dat is een mooie om daar een vlakbankje van (proberen) te bouwen . En zó is het gekomen .

Ik heb op een stuk karton het zijprofiel van de schaaf overgenomen en dat toen uitgezaagd in 20mm underlayment .
Ik heb hier ook al het gat voor de spanen afzuig adapter en de zoolhoogte verstelling erin gemaakt en aan de achterzijde een uitsparing voor de kabel .

wordt vervolgd !

Ik heb op een stuk karton het zijprofiel van de schaaf overgenomen en dat toen uitgezaagd in 20mm underlayment .
Ik heb hier ook al het gat voor de spanen afzuig adapter en de zoolhoogte verstelling erin gemaakt en aan de achterzijde een uitsparing voor de kabel .

wordt vervolgd !
Laatst bewerkt: