Van alles over markeer of afteken messen

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
608
292
De keuze van een markermes lijkt eenvoudig maar ik heb de ideale nog niet gevonden.
Nu gebruik ik de Pfeil. Door vorm van het mesje krast het streepje eigenlijk ipv een combi van krassen en snijden. en daardoor ''voelt'' het niet prettig en kan het streepje strakker denk ik .
Idem. Het lijkt zoiets triviaals..

Ik gebruik een afgekort en herslepen botermes à la Paul Sellers. Nadeel is dat die niet helemaal strak tegen de liniaal komt en dat de snede nog vrij breed is.
De punt zoals Pfeif is me te scherp, maar ook te kwetsbaar.
De Japanse kiridashi lijken me fantastisch, maar voor mij onhandig omdat ik vaak van hand wissel. Dan ligt de goede steeds net niet binnen handbereik.
Dus tot die tijd nog het botermes. In de keuken heb ik een heel fijn molenmes van koolstofstaal met een heel dun lemmet. Met een korter lemmet zou die voor mij ideaal zijn. Dit mes ga ik niet opofferen uiteraard, maar mocht ik een soortgelijk mes bij de kringloop vinden, dan gaat die mee om om te bouwen..

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.