"Vakmanschap is Meesterschap" Reclame van Grolsch

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.451
541
In een ander forum bericht op de geweldige forum werd er een opmerking gemaakt over een foto van Louis Rodrigues met een wandrek vol gereedschap, met de tekst "Vakmanschap is Meesterschap" in de serie van Grolsch. En aangezien iemand daar al een opmerking maakte dat ik ongelofelijke zoek skills heb, ging ik op zoek naar die reclames. En ik kwam geweldige foto's tegen van beroepen die ik jullie niet wil onthouden. Zal komende tijd enige parels hier onder plaatsen.
Dank je , JPAJS, om deze reeks hier te posten. Geweldig idee.

voor het ons herinneren van die opmemrkelijke Grols - vakman publiciteit. Destijds was dat een hel eigenzinnige en opmerkelijke publiciteitsstijl. Ik was er steeds door gefascineerd.

Ik herinner mij vaag nog een andere beeldsnijder die door Grols werd getoond.


groeten,
Ornament
 
  • Leuk
Waarderingen: Nico Oosthoek en JPAJS

jorisvh

Post veel
En af en toe een traditioneel speciaalbier van een traditionele onafhankelijke brouwerij (dus geen Leffe en Westmalle).
Wat is er niet onafhankelijk aan Westmalle 🤔?
Het is 1 van de 6 Belgische ’Authentic Trappist Product’ bieren en dat betekent:
  1. Producten moeten binnen de kloostermuren of in de onmiddellijke nabijheid van de abdij worden geproduceerd;
  2. De productie vindt plaats onder toezicht van de monniken of monialen;
  3. De opbrengsten zijn voorbestemd voor de behoeften van de kloostergemeenschap, voor solidariteit binnen de Trappistenorde, voor ontwikkelingsprojecten en caritatieve doelen
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout en Joost Kok

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.509
968
Riemst
Wat is er niet onafhankelijk aan Westmalle 🤔?
Het is 1 van de 6 Belgische ’Authentic Trappist Product’ bieren en dat betekent:
  1. Producten moeten binnen de kloostermuren of in de onmiddellijke nabijheid van de abdij worden geproduceerd;
  2. De productie vindt plaats onder toezicht van de monniken of monialen;
  3. De opbrengsten zijn voorbestemd voor de behoeften van de kloostergemeenschap, voor solidariteit binnen de Trappistenorde, voor ontwikkelingsprojecten en caritatieve doelen
Dat klopt, maar de brouwerij van Westmalle is feitelijk een zelfstandig bedrijf binnen de muren van de abdij. De monniken zelf zijn niet meer actief in de brouwerij. Ze zitten enkel nog in het bestuur van de cvba die de brouwerij uitbaat. Ik vind (en dat is een persoonlijke mening) dat Westmalle te commercieel is voor wat voorgesteld wordt als een authentiek product. Wat op zich ook weer geen afbreuk doet aan de kwaliteit van hun bier.
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.509
968
Riemst
Bedankt Jeroen voor het ophalen van deze herinneringen (y)

Net als de series van SWR over vakmanschap prachtig.
Ik vindt het erg jammer dat er binnen ons omroep bestel geen enkele interesse is voor dit soort vakmanschap.

Groet Edwin
In Vlaanderen hetzelfde. Youtube bulkt van de reportages van de Duitse openbare omroepen. Allemaal uitstekend gemaakt over interessante en uiteenlopende onderwerpen. Sinds ik deze reportages ontdekt heb hoeft Discovery Channel niet meer (want dat is ook om te huilen).
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.291
231
't hoofd van Overijssel
Lijstenmaker gemaakt bij de N.v. Staaflijstenfabriek Primus Globe in Hilversum

De lijstenmaker kiest met zorg zijn hout dat soms eenvoudig is en soms bijzonder kostbaar. Hij zaagt en schaaft, hij lijmt en profileert. Hij werkt met chinaklei en hazelijm, met dodekop, met bladgoud en met verven

MMKDC07_006823011_00035_image.jpg
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.291
231
't hoofd van Overijssel
Van Giel Engelen, Heeze (nb)

Waar het vooral om gaat is de nauwkeurig gelijke spannings mogelijkheid van de beide booghelften van Turks eikenhout; eerst gekloofd en dan uiterst zorgvuldig gecshaafd en geschuurd todat die gelijkheid bereikt is. De helften met aan het einde hoornen bekjes waaraan de pees is bevestigd wordt, zijn verbonden door een stalen handvat, met pluche bekleed.

De pijlen zijn van lindehout met een hoorntje, waarin een stalen punt. De kalkoenveren worden zo geplakt dat de pijl in de vlucht een draaiende beweging krijgt.

MMKDC09_017394011_00005_image(1).jpg
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.291
231
't hoofd van Overijssel
Heb ik nu de reclame uiting met Rodrigues gemist, of komt die nog?
Overigens mooi zoekwerk van je!
Niet gemist........ nog niet gevonden. Nu ongeveer 200 reclames uitgespit en bekeken. Al ben ik goed..... ook ik vind wel eens iets niet. Misschien ook omdat het niet te vinden is op het internet. :ROFLMAO:

Dus aan een ieder we zijn op zoek naar een foto gemaakt door Paul Huf in een reclame serie van Grolsch "Vakmanschap is meesterschap" . Daarop zou het interieur van Rodrigues staan.

Of omdat het (nog) niet openbaar is..........

1666672470504.png
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mink

Roel22

Post veel
27 feb 2017
927
318
Sinds een aantal jaren hebben we in de buurt Brouwerij Westerwolde (Gn) Deze maakt een aantal heerlijke speciaalbieren, niet de goedkoopste, wel heel erg lekker. En de pils valt bij deze brouwer wat mij betreft ook onder speciaalbier... :)
Bieren.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.