Uw mening over Scheppach hm2

Timdoe

Nieuw lid
1 nov 2019
22
1
Halfweg
Hallo allemaal,

Ik zie op marktplaats een scheppach hm2 vlak vandiktebank staan.
Nou ben ik aan het zoeken naar een vlakbankje en vandikte bankje maar ook een lintzaag (ik heb nog een andere thread lopen) op.
Zit er niet bij maar er is wel een los te koop.

Ik vroeg mij af zijn er hier mensen die er een hebben? En wat vinden jullie van deze machine?

Het is voor mijn een hobby meubel maker.
 

Timdoe

Nieuw lid
1 nov 2019
22
1
Halfweg
Vreemd genoeg als ik de search functie gebruik krijg ik een foutmelding.
Ik ben niet achterlijk ik weet hoe een search balk werkt maar omdat ik steeds die foutmelding krijg dacht ik dan vraag ik het maar gewoon zo.
 

McTucker

Actieve deelnemer
17 okt 2015
260
99
Gutowo Lubawa / Hengelo OV
Had je toevallig de search functie al gebruikt? Veel info over te vinden namelijk.
Wanneer je hier zoekt op "scheppach hm2" dan krijg je de melding:
"De volgende woorden werden niet opgenomen in je zoekopdracht omdat ze te kort, te lang, of te gewoon waren: hm2". Vervolgens krijg je een hele hoop berichten waar je niets aan hebt. Dit is helaas ook bij andere forums het geval en een bekend probleem. Daarom heb ik een 2012nb, en daar werkt het wel mee. ;-)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.724
2.586
Gaanderen
HM 2 is een veel gebruikte bank Tweede hands ook gewild. Als het een hm2 combi is kun je er een lintzaag frees en draaibank op zetten. En nog enkele andere machines. Die zijn wel een stuk moeilijker te verkrijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timdoe

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Eén van de twee rollen is bekleed met rubber wat op termijn verduurt. Daar moet je wel altijd even op letten. Is wel oplosbaar, maar kost wel weer wat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timdoe

Timdoe

Nieuw lid
1 nov 2019
22
1
Halfweg
Geen reden om zo gepikeerd te reageren, het was slechts een goed bedoelde tip.
Het was ook niet zo bedoeld.
Was meer dat ik aan mezelf ging twijfelen dat ik iets fout deed bij de search balk.
Maar gelukkig heeft de tip van McTucker geholpen.
Na op die manier gezocht te hebben denk ik wel dat ik hem ga kopen. Nu nog een nieuw setje messen zoeken, ik had even vlug gekeken en zag 100 euro voor een set messen hoop dat ik ze wel ietsjes goedkoper kan vinden.
 

Timdoe

Nieuw lid
1 nov 2019
22
1
Halfweg
Gelukkig maar ;-)
Heb een oplossing voor je.
Geef in google de volgende zoekopdracht in: "hm2 site:woodworking.nl".
Dan vind je precies wat je hebben wil.
Haha misschien toch een tikje achterlijk want die tip kende ik nog niet.
Nu heb ik het wel kunnen vinden bedankt!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.