Uitsparing maken voor poten

JanPr

Actieve deelnemer
9 mrt 2020
209
75
Noordwolde (Fr)
Beste collega's,
Ik ben bezig met de bouw van Paul Seller's werkbank, en binnenkort moet ik de uitsparingen maken voor de poten in de aprons, eerst met beitelen en dan diepschaven, zie hier. Ik heb geen diepschaaf, die zijn behoorlijk aan de prijs en er is moeilijk aan te komen. Weten jullie een andere methode om de uitsparing goed op diepte tekrijgen, of wordt het dan toch beitelen met het risico dat je te diep gaat (het is mijn eerste serieuze werkstuk.....). Of moet ik maar iemand zoeken met een elektrische frees (maar dat is weer mijn eer te na).

Groeten, Jan
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.328
2.682
Een plankje met een gat voor een potlood, met op zij een schroefje om het potlood vast te zetten. Waar het potlood raakt, met de beitel wegsteken.
 

T.G.

Nieuw lid
14 mei 2015
6
0
Paul Seller heeft ook een filmpje met de 'poor man's router' . Wellicht een eenvoudige en goedkope oplossing?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.844
2.670
Gaanderen
Diepschaaf nog nooit van gehoord. Filmpje laat een grondschaaf zien. In hout voor een appel en ei te verkrijgen. Ook eenvoudig zelf te maken. Staan genoeg filmpje van op het net. Zelf van een prominent forumlid uit het noorden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.