Uitlijnen tape-oppervlak met werkblad van de Shaper

Athanor

Moderator
6 dec 2015
3.011
1.246
Leeuwarden
Ik heb nog niet veel gewerkt met de shaper, maar studeer flink op filmpjes en toepassingsmogelijkheden. Als het wat warmer is in de werkplaats zal ik wat meer oefenwerk maken. Ik merkte dat de shaper een heel klein beetje kantelt bij het schuiven van het tape oppervlak naar het werkvlak om te frezen. Dan denk ik dat het te frezen gedeelte dan enigszins uit het lood is. Ik voeg een paar foto’s toe om dit te illustreren. Hebben jullie ook deze ervaring en is dit een probleem die om een oplossing vraagt? In een instructiefilmpje voor het vervangen van het tape-oppervlak zie ik dat er een mogelijkheid is om het tapevlak te ”shimmen”. Maar dan zou ik het werkblad ook moet verstellen lijkt me. Het hoogteverschil is 0.4 mm.

IMG_1957.jpeg
IMG_1959.jpeg

Laatst bewerkt:

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
393
162
Die zwarte aluminum stukken (waar je de winkelhaak tegen houdt) hebben weinig invloed/zijn niet bedoeld om de shaper te ondersteunen.
Als je werkstuk maar vlak/parallel loopt met het "tape oppervlak" dan zal de shaper niet scheef zakken.
De shaper steunt af op het werkstuk en het "tape oppervlak". De shaper heeft voldoende oppervlak om de aluminium delen te overbruggen

• Leuk
Waarderingen: Athanor

Athanor

Moderator
6 dec 2015
3.011
1.246
Leeuwarden
Ik gebruik nu die losse steun om het werkstuk op de juiste hoogte te zetten. Die kan ik dan niet meer gebruiken, hoe doe je dat dan, is geheel anders dan alle instructie filmpjes aangeven🧐

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.