uitgebreide Ligno draaibank accessoires

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Beste allen,

Mijn schoonvader was een houtbewerker. Meubels op maat en draaiwerk.
Helaas is mijn schoonvader een maand geleden overleden.
Net voor hij stierf is hij begonnen met het verdiepen van ornamental draaien. Hiervoor heeft hij een hele partij onderdelen gekocht van Lignotec. Volgens mij is die naam hier goed bekend.
Zie hier enkele voorbeelden wat ik allemaal mee mogelijk is.
Deze onderdelen zijn allemaal handgemaakt met speciale doeleinden. Alles ziet er super goed "machined" uit.
De onderdelen zijn bijna niet gebruikt. Dus in nieuwstaat. De aanschafprijs was rond de 4000 euro.
Helaas is Lignotec zo goed als failliet gegaan in de corona tijd volgens Peter, de eigenaar en kan de partij onderdelen niet meer terugnemen een het aankoop bedrag terug boeken. Daarnaast zijn een paar onderdelen langer dan een meter. Dus verzenden is dan weer goed prijzig.

Bij deze wil ik jullie de kans geven om deze mooie partij onderdelen te kopen.
Het is dus een hoop geld waard. Maar laat ik beginnen met de helft. €2000,-

Volgens mij is Peter goed bereid om je op weg te helpen met de onderdelen. Voor mij is het namelijk wat abra cadabra. Maargoed, mijn hoofd staat hier uiteraard helemaal niet naar.

Alles is op te halen in Mierlo. Goed verpakt in bubbeltjesfolie en in 2 dozen van beide rond de 20 kilo aan onderdelen.
 

Bijlagen

  • lignotec 2.jpg
    lignotec 2.jpg
    43,5 KB · Weergaven: 185
  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    41 KB · Weergaven: 182
  • WhatsApp Image 2020-07-24 at 13.08.27.jpg
    WhatsApp Image 2020-07-24 at 13.08.27.jpg
    392 KB · Weergaven: 161

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Ook bijhorende Frees van Metabo FME 737 is te koop bij de set. (deze zie je ook in t filmpje en er is ijzerwaren om de frees bij deze opstelling te kunnen gebruiken.)
250€ nieuw, mag voor 175 erbij. Haast niet gebruikt.
Apart wordt de frees nog niet verkocht.
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Met de wood lathe mc1018 werd deze gebruikt. Zo snel ik kan zien kostte deze 380 euro.
Voor 200 kan deze erbij wat mij betreft.
 

Bijlagen

  • 20200622_185332.jpg
    20200622_185332.jpg
    860,3 KB · Weergaven: 81

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.923
848
Oss
Nico, zo te zien lijkt het systeem vrij simpel te monteren op een andere draaibank, omdat het in principe op het bed wordt gemonteerd. Zou je eventueel montageblokjes voor tussen het bed moeten hebben.
Lijkt me best leuk om e.e.a. uit te proberen, maar de hoge aanschafkosten houden me toch tegen.
Dat wil echt niet zeggen dat je teveel vraagt, je hebt alleen een liefhebber nodig. :giggle:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.