Er worden wel meer letters ingeslikt, tegenwoordig. Bijvoorbeeld de Journaal-nieuwslezeres die duidelijk uit Noord-Holland komt. (Dit wordt een 'Breek me de bek niet open' dingetje als ik me niet inhoud. Tijd om de vaatwasser in te ruimen…)Erger vind ik Nederlanstalig![]()
Ik stoor me in het geheel niet aan uitspraak. Wel aan niet-correct geschreven taal - hoewel vautloos schrijven altijd moeilijk blijft - maar meer nog aan incorrect taalgebruik.Er worden wel meer letters ingeslikt, tegenwoordig. Bijvoorbeeld de Journaal-nieuwslezeres die duidelijk uit Noord-Holland komt. (Dit wordt een 'Breek me de bek niet open' dingetje als ik me niet inhoud. Tijd om de vaatwasser in te ruimen…)
Ik ben bang dat ik mij zelfs na 42 jaar in Nederland daaraan nog schuldig maak, bij het schrijven heb ik vooral ruzie met de klinkers - twee waar er een moet en andersom.Ik stoor me in het geheel niet aan uitspraak. Wel aan niet-correct geschreven taal - hoewel vautloos schrijven altijd moeilijk blijft - maar meer nog aan incorrect taalgebruik.