Tweedehands beitels

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Ik heb er nog een setje van 40 stuks + 20 handvaten .. weten scoren voor 30 euro .. Iemand intresse om de helft over te nemen eventueel ? 40stuks is veel teveel voor mezelf ..
 
Laatst bewerkt:

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Hallo.

Het maakt me ook niet zoveel uit bij wie ze vandaan komen, zelf zou ik er wel 5 of 10 willen incl handvat als dat mogelijk is. :D
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Ik heb een 3tal pm's gehad en iedereen een voorstel gedaan .. zodat ik er zelf nog een 10 tal overhoud :)Farends ik laat je weten of ik er nog over heb ( geen reactie op pm's krijg ) .
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Met dank aan johanc ook een paar beitels bemachtigd.

IMG_1754.JPG
IMG_1755.JPG

Alvast een beitel gereed. Handvat is gemaakt van grenen, dat ik met een blokschaafje redelijk rond heb weten te krijgen. Die knoest erin vind ik ook wel mooi, zit wel een scheurtje in dus hoop dat 'ie heel blijft. Hout is vermoedelijk 100 jaar oud, wel toepasselijk dacht ik.
 
P

Pel

Guest
Grenen hout is niet geschikt voor hechten, essen is hiervoor het meest voor geschikt, of beukenhout.

Groet Pel.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Nouja, ik kan ze altijd nog vervangen voor een beter geschikte houtsoort als ze stuk gaan. Dit is wat ik had liggen, gered uit een container.
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
916
318
Het is het neer halen van onze taal in mijn ogen, maar ik weet ook dat het vechten tegen de bierkaai is. Er zijn uiteraard dingen vóór te zeggen want taal leeft en veranderd. Zou dat niet zo zijn dan spraken we nog net als in de prehistorie. Luister om je heen en huiver als je hoort hoe vaak hen en hun door elkaar worden gehaald. Of er is een aantal en er zijn een aantal. Ik hoorde van de week, door een minister notabene, dat de zaak in Israël uit de hand escaleert. Maar goed, ministers zijn ook maar paalschildpadden... :giggle:
Maar ik vind de uitspraak belangrijk als het precies aangeeft wat het is. Vaten zijn dingen om iets in te stoppen. Een vatting is een ding om te vatten, vast te pakken. Vat je? ;)
 

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
230
21
Gouderak
Laatste editie van Dale:

hand·vat (het; o; meervoud: handvatten, handvaten) deel van een voorwerp waaraan je het vastpakt: steel, kruk, oor enz.​


Vorige edities stelden nog dat handvatten beter was, maar dat is nu weg. Ze hebben de strijd opgegeven :)

Overigens heeft mijn dremel frees echt handvaten, want daar passen freesjes. En in een handvat van een beitel gaat een tang.
 

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
274
152
Leiden
Ik weet het. Iedereen doet het. Dit is een eeuwenoud topic. Maar waarom blijft iedereen, ok, bijna iedereen, het handvaten noemen. Handvatten is het goeie woord. Vatten, beet pakken, vatten dus. Pffff.
Sorry, ben een taalfanaat.... :confused:
Graaf je nou een 7 jaar oud topic op voor deze opmerking? :ROFLMAO:
Beetje jammer, want ik had zonder op de datum te letten op het linkje naar de beitels gedrukt, die gaf natuurlijk niet meer thuis. :sleep:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.