twee verschillende (stijlen) schaaltjes uit essen

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Ik zat al een hele tijd tegen een raar stuk essen stamdeel aan te kijken. Het had een vreemde vorm, d'r zat ook een gat in aan 1 kant naast de pit. Ik wilde er iets mee, maar kon nog niet bedenken wat. Ik heb nu vakantie en het weer is niet je dat: dus tijd voor wat draaiwerk:eek:.
Nadat ik het vorige week voor de zoveelste keer van stapel A naar stapel B :unsure:had verplaatst, vond ik dat er nu maar iets mee moest gebeuren. Ik heb nu een lintzaag die er wel raad mee weet, dus eerst de plak uit het midden gezaagd met pit en gat. Van wat er naast zat, kan ik nog wel iets knutselen (handvat o.i.d).
Uit de twee stukken die over bleven heb ik twee schaaltjes gedraaid: de ene strak, de ander rustiek en beide robuust;):
DSC_0135.jpg
Eerst het strakke schaaltje: 17,5 cm rond, 10 cm hoog, afgewerkt met friction polish.
DSC_0137.jpg
Ik moest hier wel met epoxy aan de gang want ik vertrouwde die grote scheur niet.
Dan het rustieke schaaltje:
DSC_0138.jpg
DSC_0140.jpg
Deze komt dus uit de 'andere' kant van de stam. Spectaculaire tekening van het hout die dan te voorschijn komt. Schaaltje is rond 16 cm, 5,7 cm hoog. "Klassiek" geschuurd (dus volledig met de hand t/m korrel 400) en dan afgewerkt met druivenpit olie.
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Mooi om zoiets te maken met die pit en scheuren! De simpele vorm laat het hout mooi uitkomen. De eerste vind ik het mooist, persoonlijk. Welke epoxy gebruik je?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.