Twee bijzet tafels van eik

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Hallo forumleden,

In de schuur had ik nog een stuk eikenhout staan wat nogal in de weg begon te staan.

Foto 4 verkleind.jpg

Al snel kwam het idee om er twee bijzet tafels van te maken.

De pootjes komen van een bevriende houthandelaar die er vanaf wilde, dus dat kwam mooi uit.
De pootjes zijn van gewoon staal. Omdat de lak aan de onderkant gaat beschadigen, heb ik er stukjes koper op gesoldeerd. Daarmee voorkom ik dat de onderkant van de pootjes gaan roesten als de lak er af is.

Foto 1 verkleind.jpg Foto 2 verkleind.jpg
Foto 3 verkleind.jpg Foto 8 verkleind.jpg

Deze keer heb ik voor machinaal bewerken gekozen. Het was erg warm weer, en buiten op de workmate is het met handschaven niet te doen. Daar is de workmate veel te instabiel voor, en eiken te hard.

Foto 5 verkleind.jpg Foto 6 verkleind.jpg

De knoest in een van de tafeltjes heb ik met epoxy met zaagsel gevuld.

1593961039904.jpeg Foto 9 verkleind.jpg

En dit is het resultaat:

Foto 10 verkleind.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: RedWoodWorking en Tympy

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Mooi projectje Raymond! Hoe heb je de bladen afgewerkt?

Complimenten met het eindresultaat!

Fons

Bedankt!
Het idee was om ze buiten te gebruiken, dus eerst met naturel buitenbeits. Maar dat werd veel te donker.
En omdat ze er zo leuk uitzien, hebben ze een plekje binnen gekregen, dus heb ik de buitenbeits er af geschuurd en er drie lagen Skylt mat op gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: ewoudk en Athanor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.