Tuinhuis annex werkplaats vraag

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
@twdi

Heb nog eens jouw oorspronkelijke vraag gelezen, je zegt dat je garage inmiddels vol staat, o.a. vouwwagen en wasmachine droger.
Je zou ook kunnen overwegen om alles uit je garage in een tuinhuis te zetten en je garage leegmaken. Extra wandje om wasmachine/droger.
Dan kun je met een eenvoudig tuinhuis zonder isolatie toe en kan dit volgens mij ook gewoon op je tegels gezet worden, heb je alleen een dubbele deur nodig voor je vouwwagen.
Staat je gereedschap in een geisoleerde ruimte, daar heb je elektra, verwarming etc.

Het idee is goed, alleen kunnen we met de vouwwagen niet achter ons huis komen.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
We hebben de knoop maar door gehakt en gaan het werk zelf doen. Een handige buurman die voor zichzelf werkt heeft aangeboden te helpen en adviseerde ook om een betonvloer te storten. Ik ga nu beginnen met het uittekenen van wat we willen en ergens in November heeft hij tijd om de beton mee te sturen en te helpen waar nodig met de rest.

Hoe zouden jullie 15x15 douglas palen vast zetten op de betonvloer?
 

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
334
256
We hebben de knoop maar door gehakt en gaan het werk zelf doen. Een handige buurman die voor zichzelf werkt heeft aangeboden te helpen en adviseerde ook om een betonvloer te storten. Ik ga nu beginnen met het uittekenen van wat we willen en ergens in November heeft hij tijd om de beton mee te sturen en te helpen waar nodig met de rest.

Hoe zouden jullie 15x15 douglas palen vast zetten op de betonvloer?
Ik heb vorig jaar hetzelfde gedaan maar dan een overkapping met daar onder een betonvloer. Ik heb zelf eerst de 4 poeren gestort in snelcement en daar staan de hoekstaanders op. Vervolgens het beton "ertussen" gestort dus de bekisting waarin je het beton stort tussen de poeren gezet. beetje afhankelijk van wat je wil met de betonplaat...

edit: ga je trouwens onder het beton nog isolatie aanbrengen?
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Ik heb vorig jaar hetzelfde gedaan maar dan een overkapping met daar onder een betonvloer. Ik heb zelf eerst de 4 poeren gestort in snelcement en daar staan de hoekstaanders op. Vervolgens het beton "ertussen" gestort dus de bekisting waarin je het beton stort tussen de poeren gezet. beetje afhankelijk van wat je wil met de betonplaat...

edit: ga je trouwens onder het beton nog isolatie aanbrengen?

Ja isoleren wel de bedoeling.
 

Sam De Graaf

Nieuw lid
30 nov 2022
1
0
Nederland
We hebben de knoop maar door gehakt en gaan het werk zelf doen. Een handige buurman die voor zichzelf werkt heeft aangeboden te helpen en adviseerde ook om een betonvloer te storten. Ik ga nu beginnen met het uittekenen van wat we willen en ergens in November heeft hij tijd om de beton mee te sturen en te helpen waar nodig met de rest.

Hoe zouden jullie 15x15 douglas palen vast zetten op de betonvloer?
Er zijn twee opties die ik aanraad (wat je zelf makkelijk vind).

Optie een:
De fundering storten en achteraf gaten boren waar je met een chemisch anker draadeindes in vast zet. Op de draadeindes draai je dan een stelplaat om de paal op te plaatsen.

Optie twee:
De draadeindes in de bekisting verwerken en vervolgens het beton eromheen storten. De draadeindes dus in de fundering mee storten.

Zelf heb ik optie twee gebruikt bij het maken van mijn overkapping en dit is goed bevallen! hij staat stevig :). Ik heb mijn douglas hout besteld bij houtgemak en was hier tevreden over.

Hierbij ook een foto van mijn overkapping!
 

Bijlagen

  • F7095286-0533-4EF0-9A5E-1EE60C41D75B.jpeg
    F7095286-0533-4EF0-9A5E-1EE60C41D75B.jpeg
    100 KB · Weergaven: 34

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
ik zou voor een klusschuurtje gewoon stijl en regelwerk toepassen in plaats van die zware staanders.
op die manier verspreid je de krachten gelijkmatiger op de ondergrond en een geïsoleerde schuur die je wilt verwarmen als het koud is heeft een folie nodig aan de binnen en buitenkant om het vocht uit de constructie te houden het toepassen van die staanders maakt dat een stuk minder effectief.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Het is er tot nu toe nog niet van gekomen om iets te bouwen, maar we gaan het misschien toch anders doen.
De vouwwagen staat in onze garage en vanwege de vrijheid om te kunnen gaan wanneer we willen hebben we hem nooit naar een stalling gekeken. Aangezien een klusschuur bouwen ook aardig wat kost, gaan we toch kijken naar een stalling om zo in de garage ruimte te creeeren om te klussen. :)

Tja. keuzes...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.