tuffsaws

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Als je bij de slijpdienst verteld dat je linten voor die prijs in de UK koopt dan kijken ze neer op je, van dat zal wel rommel zijn.

Het is misschien handig om onze vergelijkende ervaring met de verschillende soorten tuffsaws linten te delen;

Ben zelf begonnen met sabre cut 20mm voor het verzaagwerk en was daar gek van, super agressief en snel, en kan alles zagen, droog, nat, hard of zacht.
Totdat hij de laatste keer er geen meer had op voorraad, en ik dus twee duurdere bi-metal en één fastcut genomen had om te testen.


De bi metal werkt goed maar is minder agressief en zaagt dus trager en met meer duwkracht dan de sabre cut, maar wat ik niet kon geloven is dat na 1,2,3,4,5 en nu 6 maanden die nog steeds scherp genoeg is, waar in mijn geval met dagelijks gebruik je de sabre cut bijna week na week voelde dalen scherpheid. Die werkte ongeveer 2 maanden goed en dan ging het snel bergaf met nog eens twee maanden sukkelen om er het meeste uit te halen met zelf herslijpen enz...De sabre cut heeft wel als voordeel dat met zijn agressieve tanden je ook met een breed lint bogen kan zagen.

De bi metal zaagt even goed hard als zacht hout, maar kan absoluut geen nat hout aan. Dat zaagt voor geen cm. Ze vraagt ook wat meer kracht van de machine.
De fastcut heb ik maar één keer gebruikt voor nat hout omdat de bi metal niet werkte, werd door Ian aangeraden voor fineerwerk, kan daarom nog niet echt zeggen hoe het werkt.

Bij een dun lint voor bogen heb ik nog niet het meest ideale gevonden, ik heb een sabre cut en bi metal van 10 en 6mm, de sabre is net iets te agressief waardoor het moeilijk is om precies een lijn te volgen, en de bi metal van 6 is geweldig precies maar de tandjes zijn zo klein dat het enkel goed is voor materiaal rond de 20mm dik max.
Iemand een goede aan te raden voor boogwerk?

Het staat voor mij in ieder geval nu vast dat ik voortaan de Bi Metal neem voor het vast verzaagwerk
 
Laatst bewerkt:

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Laatst heb ik ook weer besteld bij Tuff Saws. Net als de vorige keer snel en uitgebreid antwoord op mijn vragen en de linten waren snel binnen. De linten van mijn vorige bestelling werkten fijn en goed en ik heb ze nog niet bot gekregen. Nu heb ik linten besteld voor mijn nieuwe N3800. Maar die lintzaag moet nog geleverd worden, dus heb nog geen ervaring hoe deze linten presteren.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Het 5/8" dus 16 mm x 6tpi lint ligt erop.
Van 44 mm dik vuren strookjes zagen van 1,5 mm dik.
Dat ging perfect.
De overige linten komen tzt wel aan de beurt.
 

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Kan niet anders zeggen : wat wil je nog meer ? Perfecte bladen en veel keus
prijzen zijn voor de kwallieit verassend laag Hopen dat de Brexit geen roet in het eten gooit
Maar als hobyist zal ik wel tijdje met mijn zaagbanden doen ..

Mijn machine is een Huvema hu 180 bs met krachtstroom
heb er een eikenplank van 22 breed feiloos mee toto twee planken gemaakt ..
ga ook alluminium van 30 mm dik proberen; dat zal wel lukken
Ik ga nog met frequentie regelaar snijsnelheid voor alu verlagen naar ca 350 m /min
 

Haan

Nieuw lid
14 aug 2015
13
0
Helaas. Wij krijgen ook last van de Brexit. Ik wou zaaglinten bestellen, maar kreeg een foutmelding. Onderstaand als reactie van Ian.

Hi Mark

Thank you for your email.

Unfortunately we've had to take the tough decision to stop selling outside the UK for the time being.
This is due to a number of reasons but the extra cost and admin that we've had to try and put in place because of Brexit is just too much for us as a small business and we keep having to change and alter things only to have to change them back again.
It's put a lot of stress on the business and it's costing us too much financially and in the amount of time that we have to put into trying to get everything correct.
We've also had problems with the website and this had to be taken offline for a while and then when it went back live there were some issues with postage to some countries so we've had to disable postage for the time being.
We will be putting this information on the website when it's fixed and we can make alterations but for the time being we've had to leave it as it is.

We are really sorry that we've had to take this decision and we are hoping that in the New Year we can reassess and get everything back to normal but for the time being we can only ship to UK addresses I'm afraid.
All the best

Ian

Ian John
Tuff Saws
Unit 17 Sycamore Close
Dyffryn Business Park
Ystrad Mynach
CF82 7RJ
01443 819261
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
@Haan, ik kan een vriend in schotland vragen of het via hem kan. Krijg je wel extra kosten denk ik (2x verzendkosten)
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Antwoord gekregen, we hebben eventueel een doorstuur station in Schotland, maar misschien kunnen we beter het nieuwe jaar even afwachten en denk dat tuffsaws dan wel weer levert aan europa?
 

tuoh

Oud hout
Een lagerhuis gevuld met idioten en één clown, dat geeft de burger (en de bedrijven) niet veel moed naar de toekomst toe vrees ik:p
Ik wil niet weten wat die onzekerheid al gekost heeft aan de bedrijven, niet alleen in GB maar ook aan deze kant van het kanaal.
Na dik drie jaar kissebissen staan ze nog altijd even ver als de eerste dag! Politiek, je word er niet vrolijk van.
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
beetje gek wel, geen Brexit voorlopig dus wat is het probleem?

Hij legt het wel uit: de website geeft problemen en Brexit werpt zijn schaduw vooruit. Je zit met onzekerheden rond BTW, invoerrechten, aansprakelijkheid, toepasselijk (consumenten)recht en ik begrijp wel dat hij als kleine ondernemer nu even eieren voor zijn geld kiest en die onzekerheid wil vermijden. Verder ben ik het helemaal eens met Tuoh,het totaal onvermogen van de politiek om het algemeen belang te dienen is werkelijk bizar.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Een lagerhuis gevuld met idioten en één clown, dat geeft de burger (en de bedrijven) niet veel moed naar de toekomst toe vrees ik:p
Ik wil niet weten wat die onzekerheid al gekost heeft aan de bedrijven, niet alleen in GB maar ook aan deze kant van het kanaal.
Na dik drie jaar kissebissen staan ze nog altijd even ver als de eerste dag! Politiek, je word er niet vrolijk van.

Rare jongens die Britten;)
Mvg,:)
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
ik begrijp wel dat hij als kleine ondernemer nu even eieren voor zijn geld kiest en die onzekerheid wil vermijden.

Ik begrijp er helemaal niks van.... je wil als ondernemer toch je klanten bedienen. En de komende maanden is er nog helemaal niks aan de hand en kun je daar dus probleemloos mee doorgaan. Dikke onzin dus. Is gewoon iets anders aan de hand.

Ik wil niet weten wat die onzekerheid al gekost heeft aan de bedrijven, niet alleen in GB maar ook aan deze kant van het kanaal.

Logistiek is toevallig hetgeen waar ik het geld mee verdien om aan de hobby uit te geven :) Bedrijven hebben per bedrijf soms tonnen en zelfs vele miljoenen uitgegeven aan het aanhuren van extra magazijnen en inrichting van extra kanalen om de logistieke flow op gang te houden na een mogelijke Brexit. In het hele land was nagenoeg geen magazijn meer te huren. En allemaal helemaal voor niks. Dit heeft bedrijven al miljarden gekost... maar het leuke is... wat uitgegeven wordt wordt ook verdiend dus er wordt ook heeeeeeeeeel veel aan verdiend. Vestzak broekzak dus uiteindelijk... en de overheid spint er garen bij want hoe meer omzet hoe meer BTW... en belasting :) Goed verdienmodel.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Als de Britten geen geld willen verdienen is dat hun probleem. Iemand in Nederland of België moet toch ook behoorlijke linten kunnen leveren.
 

Coticule

Nieuw lid
31 dec 2013
6
0
Ik wilde vandaag tuff bladen bestellen via internet maar dit lukte niet. Heb toen contact opgenomen met de verkoper, maar deze gaf te kennen dat men geen zaaglinten meer verkoopt buiten de UK. Dat is natuurlijk wel erg jammer. Zijn er nog ideeën waar ik deze zaaglinten nog ka.n bestellen voor mijn electra beckum bas315/4?

- - - Updated - - -

Sorry voor de spelfouten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Röntgen RRR hoektand in duitsland.
Zijn eigenlijk banden voor metaal, maar zagen prima.

Volgens mij kun je bij hen geen losse banden bestellen, maar enkel per vijf. Maar mss is dat inmiddels anders… Staan trouwens als zeer goed bekend — de core business is trouwens banden voor de vleesverwerkende industrie. : ))
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.