tuffsaws

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Kan geen kwaad Koos,
Ik heb vorige week ook een stel sabrecut's van 20 voor de Hammer ontvangen, had die wel een 10 tal dagen ervoor besteld maar kreeg een bericht dat hun atelier niet bereikbaar was door de sneeuw.
@Matthieu, misschien de volgende bestelling samen nemen, en anderen uit de buurt Tongeren-Maastricht die ook interesse hebben, om de transportkosten te delen?
De linten zijn goedkoop maar het transport kost bijna even veel als een lint.

Ik vond het wel wat vervelend dat ze mijn twee linten met de tanden naar elkaar hadden verpakt zodat ze tijden het transport tegen elkaar zaten te schuren.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Kan geen kwaad Koos,
I
@Matthieu, misschien de volgende bestelling samen nemen, en anderen uit de buurt Tongeren-Maastricht die ook interesse hebben, om de transportkosten te delen?
De linten zijn goedkoop maar het transport kost bijna even veel als een lint.
Inderdaad, dat is nu wel heel spijtig!
Ik heb er nu wel 4 tegelijk gekocht, juist vanwege de transportkosten. Nu kan ik wel weer even voort.
Maar ik zal de volgende keer zeker iets laten weten.
Eigenlijk vind ik de transportkosten tamelijk hoog, zeker in vergelijking met andere zendingen. Of zou dat liggen aan het vrij grote volume van de verpakking. Ook vind ik het 'raar' dat hij de transportkosten berekend in functie van de prijs van de zending. Hoe duurder de zending, hoe hoger de transportkosten. Meestal is dit omgekeerd (en wordt een levering soms zelf gratis vanaf een bepaald bedrag).
Maar de linten zijn het waard. Ik snap niet dat Felder geen betere linten levert. Zo een merk zou toch enkel topgereedschap mogen leveren. Ik was eigenlijk aan het twijfelen over de kwaliteit van mijn aankoop.
 
Laatst bewerkt:

tuoh

Oud hout
Felder koopt die linten zelf ergens aan, die zullen daar een inkoper zitten hebben die op de kleintjes let en dus de goedkoopste leverancier opsnort.
Ze vergeten wel één ding, zelfs de beste machine is maar zo goed als de snijgereedschappen die erop zitten.


Mvg,

André
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Inderdaad, dat is nu wel heel spijtig!
Ik heb er nu wel 4 tegelijk gekocht, juist vanwege de transportkosten. Nu kan ik wel weer even voort.
Maar ik zal de volgende keer zeker iets laten weten.


Idem hier, met de 2 linten die ik nu heb kan ik wel ettelijke maanden verder aan mijn werktempo, maar als het ooit zover komt zal ik zeker hier even polsen. Ik woon zelf in Bilzen dus vlakbij Tongeren/Maastricht!
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ik heb gisteren voor de eerste keer het Sabercut zaagblad van Tuffsaws gebruikt op de makita 1200.
De eerste zaagsnede ging perfect.
16 cm vers hout kon ik zagen als boter en de zaag hoorde je bijna niet.
Toen kwam ik een tweetal spijkers tegen:mad: en was het over met de pret.
Contact gehad met Ian van Tuff Saws of er een andere geschikte zaag was welke wel incidenteel een spijker kon hebben, maar die is er niet.
Ik heb dus maar twee nieuwe bladen besteld.
Ian gaf me trouwens wel een tip om de zagen te slijpen(lijkt me een handige en snelle methode)http://www.youtube.com/watch?v=UygEQ-079Ws
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
@Zuma: De hobby moet wel betaalbaar blijven;)

Ik heb het zaagblad vanmorgen even geslepen volgens de link op Youtube.
Nog geen kwartiertje werk en de zaag snijdt bijna als nieuw!
Zeker aan te raden bij een botte zaag.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
@Nico
2240mm x 1/4" x 10tpi SuperTuff Carbon Bandsaw Blade
2240mm x 1/2" x 10tpi SuperTuff Carbon Bandsaw Blade
2240mm x 5/8" x 3tpi Extra Set SuperTuff Sabrecut BandsawBlade

De eerste 2 zijn voor het fijnere werk
 

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Heb een paar week geleden ook wat 5 verschillende zaagbladen besteld voor de lintzaag na wat overleg gehad te hebben met Ian. Allemaal uit de SuperTuff Carbon serie.
Afgelopen week een vers stammetje eikenhout weten te bemachtigen van rond 15 cm. Tering zeg, boomzaag erbij om hem ter plekke wat korter te maken maar toch nog een dik half uur aan het zagen geweest met 1 zaagsnede omdat de zaag constant vast klemde in het verse hout. Idd, een dik half uur voor maar 15 cm.
Wat is het plan: Een zo schuin mogelijke plak er uit halen en daar een naambordje van maken voor naast de voordeur. Kettingzaag is een optie maar dat is niet gelijk netjes. Lintzaag is dan veel netter en mijn Inca kan maximaal 15,5 cm hebben, dus huppakee: Tuffsaws lintzaag erop van 1/2'' breed en 3TPI. Ik had mijn twijfels of hij zich er niet in zou smoren, maar hij zaagde er door heen als boter. Wouw!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
U bedoelt....Trrrrring :rolleyes:

Ik heb ook bladen besteld bij Ian, zeer goed geholpen
Gisteren heb ik bij O'peatey een tuffsaws blad in actie gezien en ik kan niet anders zeggen dat ik onder de indruk was
 

WouterH

Actieve deelnemer
9 dec 2009
56
1
Ik zocht een draadje om even een reactie aan vast te knopen... Dus wellicht een beetje " besides" topic. Maar ik wil jullie de ervaring niet onthouden. Twee weken geleden 3 zaaglinten besteld voor mijn Felder 510. Helaas niet aangekomen en kennelijk ergens in het postproces blijven hangen. Natuurlijk wat moeite gedaan om het pakket te achterhalen, maar nergens te vinden.
Tuff Saws stuurt me zonder enige discussie nieuwe bladen op! Dit is klantenservice in optima forma, nooit meer andere zagen dan van Tuff Saws!
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Ik kan al gedurende meer dan een week niet meer op de website van Tuffsaws ... iemand die ook dit probleem heeft ?
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
We mogen wel een eervolle vermelding op de site krijgen daar met het forum.. Half woodworking.nl zaagt met Tuffsaws! Ondergetekende incluis.. :D
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik zocht een draadje om even een reactie aan vast te knopen... Dus wellicht een beetje " besides" topic. Maar ik wil jullie de ervaring niet onthouden. Twee weken geleden 3 zaaglinten besteld voor mijn Felder 510. Helaas niet aangekomen en kennelijk ergens in het postproces blijven hangen. Natuurlijk wat moeite gedaan om het pakket te achterhalen, maar nergens te vinden.
Tuff Saws stuurt me zonder enige discussie nieuwe bladen op! Dit is klantenservice in optima forma, nooit meer andere zagen dan van Tuff Saws!
Het is niet alleen deze service maar ook de kennis van het product en de materie en aandacht voor de klant.
De welwillendheid om je vragen met kennis van zaken te beantwoorden en bovenal de kwaliteit van het product.
Mvg (ik gebruik ze ook en heb helaas geen aandelen):)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.