tuffsaws

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Wat volgens mij ook speelt is de dikte van het blad. Ik heb een scheppach basato 4 hier kan een lint op tot 30 mm. Het past maar zagen gaat k..
Het lint heeft een bepaalde spanning nodig. En hier zit het probleem. Ik zal zo snel mogelijk twee verschillende linten bestellen bij tuffsaws. Ik heb nog heel oud en heel vet grenen liggen eens kijken of de sabrecut dit wel gedaan krijgt. Bedankt voor de tips
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Je kan Ian ook altijd een mailtje sturen om hem raad te vragen, die geeft hij heel snel en degelijk.
Hij probeert je zeker niet te tillen, als dat het beste is raadt hij een goedkoper zaaglint aan.

Bij mij heeft hij zelfs m'n bestelling veranderd, ik had er bij vermeld voor wat ik de zagen zou gaan gebruiken en hij vond een betere keus.
Natuurlijk heeft hij eerst gevraagd of ik akkoord was met zijn aanpassing;-).

Groeten!
Steven
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Ik heb ook eerst contact opgenomen met Ian en vervolgens zijn raad opgevolgt.
groeten
stefke

tevens de beste wensen en fijne feestdagen toegewenst aan allen ;-)
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
@Scheppie: Sorry dat ik nog de tijd niet vond om foto's te nemen.
Wat ik doe is eigenlijk heel simpel: ik volg met zo'n klein slijpsteentje op de dremel gewoon de tanden die er al zijn.
Ik probeer van zo weinig mogelijk materiaal weg te nemen, zo kan ik de zaag zeker een keer of 3 slijpen met relatief goed resultaat.
(de zaag snijdt misschien niet zo goed als een nieuwe, maar merkelijk beter dan voor de slijpbeurt).

Groeten,
Steven
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Zoals Steven het zegt, ik volg met het slijpschijf stuk de binnenkant van de tanden, gewoon lichtjes over glijden en met het oog proberen dezelfde hoek te houden (kan je zien als in één beurt de hele oppervlakte terug glanst, en niet enkel één zijde)
Het is niet ideaal en het duurt even, maar je merkt zeer duidelijk een verschil, je kan het 2-3 keren doen. Maar daarna gaat het niet echt meer want je krijgt te veel afwijking in de hoek en afname (dan gaat het lint zigzaggen) en je zou de tanden ook moeten kunnen "zetten" (naar buiten plooien op de juiste hoek).
Maar als je linten daarmee 3 keer langer meegaan dan is het voor mij zeker de moeite.

Op youtube als je zoekt onder "band saw sharpening" dan krijg je wel wat videos met verschillende technieken.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Slijpen doe ik graag maar mijn lintzaag is 113 inch lang. Maal 3 dat is een hele klus voor een euro of 15. Om nog maar te zwijgen van 6 TPI.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Dat word minstens negen maanden geduld hebben. :rolleyes:

Hallo,
Het is zo ver, de zaag is vandaag geleverd!
Ik kon niet wachten om ze te proberen, en ja hoor eik word gezaagd als boter. Wat heb ik toch al die tijd veel lawaai gemaakt en weinig gezaagd!
Het is een aanrader!
Bedankt Tuoh voor de goede raad.

Mvg,
Rudy
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik moet dringend een nieuw lint hebben voor mijn lintzaag (Hammer NN4400).
Wat moet ik precies bestellen bij Tufsaws? Kan iemand me de referentie geven voor een geschikt lint (voornamelijk opdelen van planken en balken).

Mathieu
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Het probleem is eigenlijk dat mijn Engels vreselijk is...
Het eenvoudigste lijkt me gewoon de referentie opgeven, vandaar mijn vraag.
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Hallo Mathieu,

Ik heb net weer 4 van deze 3980mm x 5/8"SuperTuff Fastcut Bandsaw Blades bij tuffsaw besteld voor mijn Hammer lintzaag. Ik doe daar alles mee. Fineren van 25 cm geen problemen. Mooie gladde zaag lijn. In vergelijking met de hammerlinten een enorme vooruitgang.

Groet Jos
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
De zaaglinten zijn ondertussen geleverd. Vorige week zondag besteld, dinsdag verzonden, en donderdag geleverd. De postbode had ze wel bij de buurman geleverd waar door ik ze pas vandaag gekregen heb.
Ik heb er gelijk eentje (sabrecut van 20 mm) op de machine gezet om een test te doen. Het resultaat mag er inderdaad zijn. Een plank herzagen gaat zonder moeite en zonder verloop. De linten van Hammer zijn bucht in vergelijking met dit lint. Recht zagen (zonder verloop) was niet mogelijk.
Ik ben dus erg tevreden.
 

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Ian is topp, geeft goed advies en desgewenst denkt hij ook nog mee om de verzendkosten te beperken, krijg er van de week weer 4 binnen voor mijn meber dus jippii
De verzendkosten zijn trouwens wel behoorlijk omhoog gegaan, maar daar kan hij niks aan doen, beetje ptt praktijken maar dan op zijn Engels :-(
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Jammer van de verzendkosten, maar zelfs met die verzendkosten erbij zijn de prijzen prima!

Ik betaalde €30 voor 2 linten + shipping, waar 1 metabo lint me al €25 kostte hier in de winkel. Om over het kwaliteitsverschil nog maar te zwijgen...
Ik ben in elk geval SUPERtevreden over deze Tuffsaws, en ik weet ook héél erg zeker waar ik vanaf nu al mijn linten ga bestellen!
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Het resultaat mag er inderdaad zijn. Een plank herzagen gaat zonder moeite en zonder verloop. De linten van Hammer zijn bucht in vergelijking met dit lint. Recht zagen (zonder verloop) was niet mogelijk.
Ik ben dus erg tevreden.

Tot nu toe heb ik nog nooit een klacht gehoord, zowel qua product, service of prijs;).
Je lintzaagmachine wordt plots getransformeerd tot een precisieinstrument hé!

Veel plezier ermee!
Steven
 

Koos

Actieve deelnemer
28 sep 2009
191
38
Amsterdam
Ik heb nog 2 zaaglinten van Tuffsaws opgebonden met tie-wraps liggen omdat ik ze nog niet gebruik. Kan dat kwaad om ze zo te bewaren?

Mvg,
Koos
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.