Tsumi-isi Kikko kumiko paneeltjes

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.637
695
Antwerpen
Het maken van de kumiko was een plezante (=leuke) bezigheid en goede combinatie van handgereedschap en machines.
IMG_0249.JPG
De latjes heb ik op 3-3.5mm gezaagd en dan mbv zijgeleidingen op dikte en hoogte geschaafd (dikte van zaagblad, 2.8mm). De uitsparingen in de latjes zijn dan weer met de zaagtafel en kumiko slede gemaakt. De "sterretjes" op een compleet verkeerde manier in elkaar gezet maar dat zie je nu niet meer zo goed, dit was allemaal handwerk: kanten voorzien van 2x60° hoek, lijmen en dan afkorten met beitel totdat het past in het hexa patroon).
Veel werk maar ik heb me wel geamuseerd.

Hier nog wat sfeer foto's:
IMG_2072.jpg
de kumiko jig
IMG_2071.jpg
samenstellen van het basispatroon
IMG_2074.jpg
op dikte schaven

IMG_2138.jpg
om het patroon in elkaar te krijgen worden de latjes 2x in 60° gezaagd, dit moet heel precies gebeuren anders krijg je het patroon niet in elkaar ofwel breken de latjes
IMG_2081 (1).jpg
in elkaar zetten van de sterretjes
 
Laatst bewerkt:

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Mooi inderdaad! Ziet er ook rustgevend uit om te doen, wel priegelwerk. Misschien zal ik eens zoiets maken maar dan vijf keer zo groot, telt niet als kumiko maar nog steeds mooi denk ik.
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
de eerste versie vd Bridge City HP-9
Ik heb er heel lang een haat-liefde verhouding mee gehad maar sinds ik er het fijnere werk van oa kumiko’s mee maak is het een vd schaven waar ik graag mee werk
Ik zie nu pas wat het kost.

Jeetjemina, wat een hoop centen.

Maar wel mooi.

Ik zou doodsbenauwd zijn om ermee te werken.

Succes nog.

Prachtige kumiko.

Gr Danny
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.