Mijn vorige tafelzaag ( makita mlt100) was volledig kapot, en niet meer te repareren
Dus op zoek naar een nieuwe, had een budget van rond 1200 euro.
Mijn oog viel op de record power ts250c, na lang wikken en wegen deze aangeschaft
Bij machine handel Meyer in Duitsland, vorige donderdag geleverd.
Al bij het uitpakken zag je meteen dat het degelijke kwaliteit is, dan begonnen met het
Monteren van de machine, dit ging redelijk vlot en alles is bij te stellen met inbus en moeren
Je kan echt alles perfect haaks instellen na wat geduld. Zelfs het tafelblad tov zaagblad
Ook te tafelslede is top, zit totaal geen speling op dit in tegenstelling tot de makita
Het tafelblad is van staal, zowat alles is bijna van staal en alu gemaakt
Ook de geleider is meer dan stevig, schuift na haaks zetten zeer vlot heen en weer
Over een solide stalen as. Ook de micro adjusting is een leuke meerwaarde.
De motor start zeer geluidsarm en met zijn 1500 watt meer dan genoeg voor mijn behoefte
Wat ook een meerwaarde is zijn de aparte draaihendels voor hoogte instelling en zaagblad schuin
Te kantelen. De tafel verbreding was een optie, en heb mij niet beklaagd deze bij te nemen
Totale conclusie: een zeer degelijke machine voor zijn prijsklasse

Dus op zoek naar een nieuwe, had een budget van rond 1200 euro.
Mijn oog viel op de record power ts250c, na lang wikken en wegen deze aangeschaft
Bij machine handel Meyer in Duitsland, vorige donderdag geleverd.
Al bij het uitpakken zag je meteen dat het degelijke kwaliteit is, dan begonnen met het
Monteren van de machine, dit ging redelijk vlot en alles is bij te stellen met inbus en moeren
Je kan echt alles perfect haaks instellen na wat geduld. Zelfs het tafelblad tov zaagblad
Ook te tafelslede is top, zit totaal geen speling op dit in tegenstelling tot de makita
Het tafelblad is van staal, zowat alles is bijna van staal en alu gemaakt
Ook de geleider is meer dan stevig, schuift na haaks zetten zeer vlot heen en weer
Over een solide stalen as. Ook de micro adjusting is een leuke meerwaarde.
De motor start zeer geluidsarm en met zijn 1500 watt meer dan genoeg voor mijn behoefte
Wat ook een meerwaarde is zijn de aparte draaihendels voor hoogte instelling en zaagblad schuin
Te kantelen. De tafel verbreding was een optie, en heb mij niet beklaagd deze bij te nemen
Totale conclusie: een zeer degelijke machine voor zijn prijsklasse