Traploos instelbare rolbok

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
tussenstand
tot nu toe bljift wat ik in #13 beschreven heb, mijn beste keuze

bij axminster in het vk komt die op 140 € ex verzending
de verzendingskosten geven ze (pas) tijdens het bestellingsproces !?

bij axminster zie ik dat stefaan maene hun produkten in vl verkoopt
die rolbok staat er niet tussen, maar ik heb hem een bericht gestuurd
hij vraagt mij 145 € incl
wegens corona tijdelijk geen verzendingskosten boven de 100 €
leveringstijd 4 weken
da's geen probleem, want ik doe het nu toch al zo veel jaren met krampachtig handmatig verstelbare bokken
enkel nog de instelhoogtes tov mijn vvd controleren

tot binnen een paar weken . . .

@Dencom
bedankt man
je hebt mij in de goeie richting gezet

 
  • Leuk
Waarderingen: Dencom

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Die van Axminster kun je ook bij Gereedschappro bestellen. De prijs zal hetzelfde zijn en de verzendkosten lager. Gereedschappro is een verkooppunt van Axminster en kunnen bijna alles van Axminster leveren. Ze hebben veel zaken niet standaard in het assortiment. Maar meestal kun je het gewoon bestellen door Gereedschappro een mailtje te sturen.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
Die van Axminster kun je ook bij Gereedschappro bestellen
dank voor de aanvulling

dat naast maene ook gereedschappro axminster verdeelt, had ik gezien
gereedschappro heeft deze bok niet op voorraad
bij hen zoeken op 'axminster', 'bok' & 'roller' gaf geen enkel resultaat

vermits ik in vl woon + regelmatig rond gent (in de buurt van maene) een opdracht uitvoer, is een ommetje langs maene een kleintje
geeft mij ook de kans om rond te neuzen + ik heb nog een paar andere zaakjes bij maene besteld

ik ging er ook van uit dat, alhoewel axminster rechtstreeks levert, het goedkoper uit zou komen wanneer ik langs een plaatselijke leverancier bestel, omdat die met hele ladingen bij axminster aankoopt

en kijk, maene heeft de bok evenmin op voorrraad, maar wil die voor mij bestellen, vraagt 145 € btw in, én levert in vl wegens corona tijdelijk zonder verzendingskosten (zie zijn webstek)

ik heb dus geen reden om mij tot gereedschappro te wenden

bij axminster kost de bok mij 140 € zonder verzendingskosten, én die zullen meer dan 5 € zijn
daarover publiceren ze enkel dat die tijdens het bestelproces berekend worden
wat er nog bij komt nu het vk uit de eu gestapt is, weet ik niet

indien mogelijk & verantwoord verkies ik 'plaatselijk' te bestellen
loopt er wat fout, dan kan ik bij de leverancier binnenstappen & de zaak aankaarten
anders moet het allemaal op afstand met veel verlies aan tijd en inspanning

dank voor de tip
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Je kan een schaar aan je tafel en machine maken. Dan volgt je aanvoertafel automatisch de beweging van je tafel.
Als het nodig is (grotere lengtes) daar een poot onder met het verstelmechanisme van een Mafell Erika (hoe werkt dat eigenlijk?). Daar druk je met je voet op om hem te fixeren.

ScreenHunter 668.jpg
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
de beoogde rolbok van axminster heb ik op 5 aug besteld
op 20 aug lag die bij maene
afhaalprijs was 11 € gestegen, omdat axminster ondertussen zijn prijzen verhoogd had :mad:
(stefaan maene had mij dit gemeld vooraleer ik de bestelling geplaatst had)
je mag zeggen dat deze bok tov de klassieke prijzig is
maar - zoals reeds geschreven - erger ik mij reeds vele jaren aan de onmogelijkheid om de hoogte van een klassieke bok traploos & synchroon met de hoogte van het vandikteblad te veranderen
de bok stond op 5 min op zijn poten
ik heb gemeten dat 20 omwentelingen met het handvatje een hoogteverschil van 124 mm geeft
dus een tikkeltje meer dan 6 mm per omwenteling, of 1,5 mm per kwartomwenteling
de vandikte kan ik per 0,1 mm verstellen
daardoor kan ik de hoogte van de vandikte + de rolbok gelijkmatig veranderen

1630175867981.png
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Ja de rol dat is de tlc = TLC is een prachtige Engelse uitdrukking. Die staat voor Tender Love and Care. Vrij vertaald: een beetje liefde en zorg. Plankje met kogelrollen werkt denk ik prima.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.