Momenteel ben ik bezig om 2 trappen op te knappen.
In eerste instantie was het de bedoeling om de trap geheel wit (RAL9010) te maken maar uiteindelijk besloten om de tredes in de originele houtkleur te houden.
Zodat er toch wat meer variatie is.
Leuk idee maar heel wat schuurwerk kwam ik achter.
Nu heb ik wat diepe beschadigingen in de trap die ik niet kan wegschuren.
Deze wil ik vullen maar ik twijfel wat hiervoor de beste manier is.
Na wat zoekwerk op internet kwam ik Cellocol BS tegen wat je kunt mengen met schuurstof.
Maar soms lees ik ook dat je beter epoxy kunt gebruiken wat je dan mengt met schuurstof.
Wat is in dit geval slijtvaster en beter qua resultaat?
Ik lees dat je voor epoxy ook nog een filler nodig hebt om het dikker te maken.
Of zal het ook kunnen met bijvoorbeeld Renoquick epoxy plamuur (wit) die ik meng met de schuurstof. (Deze heb ik al thuis)
Ik wil de trap gronden en daarna aflakken met een transparante trappenlak op basis van waterverdunbare, 2-componenten polyurethaanlak.
Ben aardig aan het zoeken geweest wat de beste oplossing is maar heb hier nog wat twijfels over.

In eerste instantie was het de bedoeling om de trap geheel wit (RAL9010) te maken maar uiteindelijk besloten om de tredes in de originele houtkleur te houden.
Zodat er toch wat meer variatie is.
Leuk idee maar heel wat schuurwerk kwam ik achter.
Nu heb ik wat diepe beschadigingen in de trap die ik niet kan wegschuren.
Deze wil ik vullen maar ik twijfel wat hiervoor de beste manier is.
Na wat zoekwerk op internet kwam ik Cellocol BS tegen wat je kunt mengen met schuurstof.
Maar soms lees ik ook dat je beter epoxy kunt gebruiken wat je dan mengt met schuurstof.
Wat is in dit geval slijtvaster en beter qua resultaat?
Ik lees dat je voor epoxy ook nog een filler nodig hebt om het dikker te maken.
Of zal het ook kunnen met bijvoorbeeld Renoquick epoxy plamuur (wit) die ik meng met de schuurstof. (Deze heb ik al thuis)
Ik wil de trap gronden en daarna aflakken met een transparante trappenlak op basis van waterverdunbare, 2-componenten polyurethaanlak.
Ben aardig aan het zoeken geweest wat de beste oplossing is maar heb hier nog wat twijfels over.

Laatst bewerkt: