Tracks voor Elektra Beckum PK series

Jeru

Nieuw lid
19 nov 2018
23
2
Hoi allemaal, sinds kort heb ik een Elektra Beckum PK250, mooie machine, maar helaas wat lastig om aan de tracks te komen.
Had er al twee besteld uit Duitsland en die passen mooi, maar uiteindelijk met verzending erbij niet erg goedkoop.
Nou had ik zelf al een 3d model gemaakt en die komt binnenkort binnen.
Ik was eigenlijk benieuwd of er nog andere eigenaren zijn met een vergelijkbare zaag en hoe die aan hun tracks komen.

Mocht iemand het 3d model willen hebben als hij past hoor ik het trouwens graag, over een paar dagen heb ik hem zelf getest en weet ik of hij mooi past.
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
500
118
Omg. Eindhoven
Ik heb een PK200 en moet ook nog kijken naar tracks voor deze machine.
Mochten ze goed passen, dan heb ik wel interesse om ze over te nemen
 

Jeru

Nieuw lid
19 nov 2018
23
2
Ik heb een PK200 en moet ook nog kijken naar tracks voor deze machine.
Mochten ze goed passen, dan heb ik wel interesse om ze over te nemen

Ik heb ze vandaag binnengekregen, zitten hetzelfde als de aluminium variant. Zit een lichte speling in, maar naar mijn idee acceptabel.
 

Jeru

Nieuw lid
19 nov 2018
23
2
@Jeru je link doet het niet (meer).

Heb ook een pk250 en ben benieuwd naar de tracks!


Die link is inderdaad niet meer in orde, maar als je naar wzservice.de gaat en zoekt op pk250 krijg je tekeningen te zien met bestelbare onderdelen. Daar kan je de aluminium tracks bestellen. Mijn 3d model is identiek, en zijn alleen afhankelijk van de accuraatheid van de 3d printer eigenlijk.

Ik zal zodra ik thuis ben en tijd heb even een foto ervan maken. En even kijken hoe ik het 3d model kan delen.
 

Dexter_Paul

Nieuw lid
13 mei 2020
2
0
Dank voor deze informatie! Ik heb er ook eentje en wil hem ook nog graag uitbreiden. Heeft één van jullie al zo'n mooie table sled voor deze mooie machine gemaakt toevallig?
 

Jeru

Nieuw lid
19 nov 2018
23
2
Hierbij de foto's:
IMG_20200513_212559.jpg
IMG_20200513_212613.jpg

3D model kan ik hier niet uploaden blijkbaar. Als je hem wel wil laat maar even weten aan mij via een PB dan bedenken we wat. Mocht je hem geprint willen hebben kan ook, maar dan moet ik even kijken wat een eerlijke prijs is.
 

Jeru

Nieuw lid
19 nov 2018
23
2
Dank zover, ik ga kijken of mijn 3D printertje dat wil printen :)
Geen probleem, je zou nog iets kunnen spelen met de afmetingen opzich hoor, hij kan wel iets strakker nog, zit nu ongeveer een millimeter speling in denk ik. Maar dat hebben de originele dus ook.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.