Toverstaf Harry Potter

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Mijn kleindochter van 8 is een verwoed lezertje.
Momenteel verslindt zij de Harry Potter boeken
Daar hoort natuurlijk een toverstaf bij.
Dus iets bedenken en achter de draaibank:
Lang 30 cm - Wengé en handvat van acacia vergroeiing (gerookt met ammoniak).
En natuurlijk een "gouden" toverpunt uit een potje "goudsnippers".
Is ze vast blij mee.
vr.gr. Jan Pranger.
Helaas bestand te groot. Geen automatisch aanpassing op deze verbeterde site? (... na enige gewenning overigens)
Ik kan de staf natuurlijk kleiner maken. Maar wat te doen?
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.283
220
't hoofd van Overijssel
Mijn kleindochter van 8 is een verwoed lezertje.
Momenteel verslindt zij de Harry Potter boeken
Daar hoort natuurlijk een toverstaf bij.
Dus iets bedenken en achter de draaibank:
Lang 30 cm - Wengé en handvat van acacia vergroeiing (gerookt met ammoniak).
En natuurlijk een "gouden" toverpunt uit een potje "goudsnippers".
Is ze vast blij mee.
vr.gr. Jan Pranger.
Helaas bestand te groot. Geen automatisch aanpassing op deze verbeterde site? (... na enige gewenning overigens)
Ik kan de staf natuurlijk kleiner maken. Maar wat te doen?

Probeer eens de foto kleiner op het scherm te zetten. En dan kopiëren en plakken. Zo lijkt het wel te kunnen met foto's uit je google account.

Trouwens slecht toverstokkie als je die foto niet even hierheen kan toveren. :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: vandikte en Kor

bakkiet

Actieve deelnemer
25 aug 2018
90
22
Dordrecht
Fantastisch! Heel gaaf! Ik neem aan dat er ook een veer van een phoenix in zit :D

Wel interessant, mijn dochter is 9 en ik vind haar eigenlijk nog net te jong voor Harry Potter. Al zijn de eerste delen nog niet zo spannend. Toch eens polsen.

Ik ben zelf overigens in januari op Kingscross (London) in de Harry potter winkel geweest en heb de Ginny Potter wand gekocht voor een klant. Erg leuke winkel inclusief de 'doorgang' naar platform 9 3/4. Aanrader.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Leuk om te maken Jan!
Ik heb er vorig jaar ook een aantal gemaakt, maar was nog niet op het idee gekomen om de punt met goudsnippers te bekleden.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Dat is een leuke toverstaf. En het handvat ziet er naar uit alsof ze er al een tover-gevecht mee heeft gehouden.
Ben je niet bang dat ze een oog kan uitsteken? Het ziet er best gevaarlijk uit, zo’n punt.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Dank voor jullie reacties.
Sunrayes ze eet ook al met mes en vork en daar zitten 4 punten aan......
Maar je hebt gelijk. Oppassen of ze er mee om kunnen gaan.
Bakkiet de latere delen zijn wel erg spannend. De ouders houden haar reactie wel in de gaten.
Mvg. Jan Pranger.
 
  • Leuk
Waarderingen: SunRayes

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Mooi stukje draaiwerk. Het handvat komt er erg mooi uit. Wat doet dat roken precies met acacia?

Ik bedenk mij net dat een toverstaf iets is waar zowel houtdraaiers, als houtsnijders los op kunnen gaan. Misschien ga ik mij er ook eens aan wagen.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ik zet het hout in een plastic emmer met sluitend deksel. De delen die niet aangetast mogen worden tape ik af. Vervolgenszet ik er een theelichtglaasje ammoniak 25 procent bij. Enige tijdzone laten staan. Kwartier of langer. Hangt er van af hoeveel verkleuring gewenst is. Even experimenteren.
Ammoniak reageert op het looizuur in het hout. Ijken wordt donkerder bruin. Acacia verkleurt naar groen. Mooi in houtsnijwerk om hoofdjes een donkerder kleur te geven b.v.
Vr.gr. Jan Pranger.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Ik zet het hout in een plastic emmer met sluitend deksel. De delen die niet aangetast mogen worden tape ik af. Vervolgenszet ik er een theelichtglaasje ammoniak 25 procent bij. Enige tijdzone laten staan. Kwartier of langer. Hangt er van af hoeveel verkleuring gewenst is. Even experimenteren.
Ammoniak reageert op het looizuur in het hout. Ijken wordt donkerder bruin. Acacia verkleurt naar groen. Mooi in houtsnijwerk om hoofdjes een donkerder kleur te geven b.v.
Vr.gr. Jan Pranger.

Interessant. Dit ga ik ook eens proberen. Dank voor de info.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.