Top van je wishlist

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Mij viel ineens de vraag te binnen die ik vroeger nog wel eens stelde aan mijn vriendjes toen ik auto's nog interessant vond en het nog geen middel was om van A naar B te komen: wat voor auto zou je kopen als je niet door budget beperkt zou zijn.

Nu ben ik groot ;-) en heb veel meer met houtbewerkingsmachines gekregen (ik rijd in een Ford Fiesta uit 1985...). Ik vroeg mij ineens af: wat zou ik nu voor machine kopen als ik onbeperkt budget had.

En die vraag stel ik jullie dus nu ook! Wat voor machine zou je kopen als je geen rekening met budget (en met je vriendin/vrouw) zou hoeven houden? Het gaat mij niet eens zo zeer om het merk maar veel meer om wat voor machine!

Ik ben heel benieuwd naar jullie 'top van je wishlist'

@lex
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Haha, ruimte maakt niet uit, maar wel je antwoord. Ik kan ook wel een hele rij van machines bedenken, maar het gaat juist om die ene machine!

@lex
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Alex

Als ik het dan toch mag zeggen: een flinke lintzaag. Kan ik de boomstammen :) eens flink te lijf gaan.

Hartelijke groet Hugo
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Och jee..... ik heb wel meer dan één vrees ik. :mrgreen:

Okeey, hier gaan we dan. (in goede volgorde)

Makita elektrische kettingzaag, (mee bezig)
Makita rechte slijper,
Makita smalband schuurmachine,
Makita stekker klopboormachine,
Geluidsarme compressor,
Hogedrukspuit,
zware Makita elektrische schaaf,
goede kolomboormachine,
Makita decoupeerzaag,
Zware lintzaag.

Weet iemand rijke weduwen te wonen? :mrgreen:
 

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
Ooit een keer een catalogus van griggio meegenomen bij teygeler in Amsterdam, wordt je wel hitsig van.

Een cnc (5 as? met zaag) zou zeker op het menu staan indien er geen budgetgrens zou zijn.
 

marco

Actieve deelnemer
30 mrt 2009
180
0
Bij een ruimer budget en ruimte zeg ik een Hammer combimachine. Bij het winnen van de jackpot van staatsloterij zou ik de onderdelen van de combi allemaal los kopen en dan in het Felder 900 segment. Alles digitaal verstelbaar via een tft schermpje.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Houthasses zei:
Och jee..... ik heb wel meer dan één vrees ik. :mrgreen:

Okeey, hier gaan we dan. (in goede volgorde)

Makita elektrische kettingzaag, (mee bezig)
Makita rechte slijper,
Makita smalband schuurmachine,
Makita stekker klopboormachine,
Geluidsarme compressor,
Hogedrukspuit,
zware Makita elektrische schaaf,
goede kolomboormachine,
Makita decoupeerzaag,
Zware lintzaag.

Weet iemand rijke weduwen te wonen? :mrgreen:

Makita heeft nog niet zo lang ook een mooie stationaire lintzaag! Staat hier in de winkel voor een dikke 500 euro en ik las een goede test in een engels tijdschrift.

Leuk onderwerp @lex! Ik zou gaan voor een mooie verzameling hout, mooi gewatert en bird eye maple, honduras mahonie, rio palisander, burl ambonya etc etc. En af en toe een bijeenkomst met wat forumleden en iedereen weer wat moois mee naar huis.

jaap
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
een mooie werkplaats met veel daglicht en zeëen van ruimte en tijd. Liefts ergens tussen de bomen of tegen een berg aan.
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Ik zou gaan voor een hele goede opleiding bij een hele goede vakman in hout en dan bij voorkeur in Timberframing en dan in de praktijk.
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Leuk dat er ook reacties zijn van mense die niet zouden gaan voor een hele dure mooie machine, maar ook wensen hebben tav opleiding en werkplaats. Ben trouwens wel benieuwd wie de ultieme opleider/opleiding zou zijn!

@lex
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ik heb niet zoveel met machines, maar eentje zou ik er wel speciaal voor m'n werkplaats willen hebben: een hele goeie stofzuiger. En als geld echt helemaal geen belemmering zou zijn zou ik in m'n hele huis luchtbehandeling met fijnstoffilters ophangen, scheelt weer met afstoffen ;-)

Arthur
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Moeilijk, moeilijk....na enig twijfelen wil ik toch graag een VB36. Dat is in mijn ogen de draaibank der draaibanken. Tegens dan graag een oscillerende drumsander. Oh ja , dit moet ook ergens staan.....graag uitzicht op water......veranda voor de werkplaats met een schommelstoel.....tja....helaas helaas....rick gaat straks weer even naar de zolder. Ach , ben ik ook blij mee maar het is fijn om soms even te dromen. Bedankt Alex!!!
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
rickkoorman zei:
...tegens dan graag een oscillerende drumsander...

Hoi Rick,

Dan kan jij vast ook vertellen wat het nut is van het oscilleren van de band (ik heb begrepen dat de schuurband dan niet alleen rondgaat, maar ook op en neer beweegt?)

@lex
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
@lex zei:
rickkoorman zei:
...tegens dan graag een oscillerende drumsander...

Hoi Rick,

Dan kan jij vast ook vertellen wat het nut is van het oscilleren van de band (ik heb begrepen dat de schuurband dan niet alleen rondgaat, maar ook op en neer beweegt?)

@lex

Minder/geen schuursporen? Net als een random orbital sander?

Zelf zou ik iig graag een goeie vlak-vandikte bank hebben.

Die VB36 is ook erg verleidelijk, technisch gezien.
 

Pjotr8

Actieve deelnemer
20 apr 2008
34
0
Misschien ietsje meer ruimte......

Woodwork%20room.JPG


Gr. Pjotr
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.